Senaste nytt

Utveckling av nya tjänster med api.flysas.com

karho

Medlem
Instämmer med alla, supertjänst!

En fråga, som jag inte kan hitta i tråden: går det att lägga in stöd för Star First awards också? Eller ligger den begränsningen på SAS API?
 

LSH

Medlem
Instämmer med alla, supertjänst!

En fråga, som jag inte kan hitta i tråden: går det att lägga in stöd för Star First awards också? Eller ligger den begränsningen på SAS API?

Det är redan implementerat i konsolklienten men jag kommer förmodligen inte hämta allt data för travelhacks. Varje anrop tar 5 sekunder och även om jag skulle hålla låg frekvens skulle det belasta APIet väldigt hårt. Någon kanske kan räkna på det? När de inför stöd för förstaklass kanske jag selektivt hämtar dessa rutter. Jag funderar även på andra sätt att underlätta *A-sökningar utan att behöva lagra allt data.
 

ekf

Medlem
Nu är det uppdaterat. Finns nästan 400 businesstolar, 500 plusstolar och 1000 go-biljetter
Grymt!
Passade på att spontanboka en GOT-CPH-HKG och tillbaka i C över Kristi Himmelfärdshelgen. Får se om jag behåller den eller om jag byter ut den mot en kampanj för pengar i Go... :)
 
  • Gilla
Reactions: LSH

bnr

Medlem
Det finns lite info här: Flysas console app - Travelhacks
Kommandot Help visar vilka kommandon som finns.
Flygsöket har tre lägen: revenue, star och award
Exempel för att söka arn icn imorgon och hem en vecka senare
Kod:
ARN ICN +1 +7
Enkel star award Kalmar - Las Vegas 30:e
Kod:
Set mode star
set flightnumber on
KLR LAS 30/8
Tack!
Får tyvärr HTTP Error 502.5 när jag försöker komma åt sidan.

Det går inte att söka på ett spann av datum eller? Vore väldigt trevligt om det gick.
Även möjlighet att skriva datum enligt ISO 8601, alternativt DDMMMYYYY (21AUG2018) skulle uppskattas något enormt.

Kanske bara jag som aldrig riktigt gillat "30/8".

Förstå mig rätt, menar bara ovan som konstruktiv feedback.
Grymt verktyg i övrigt! :)
 
Toppen