Senaste nytt

Utveckling av nya tjänster med api.flysas.com

LSH

Medlem
Hur hittar ni alla API-end points? Har ni hittat någon lista eller liknande?

Vad tror ni om en inofficiell dokumentation över typ API-endpoints, parametrar och svar för att lättare få ihop grymma verktyg?
Som @mha321 säger finns ingen publicerad dokumentation till APIet. Jag har ju dock implementerat de flesta funktioner i mitt projekt så min kod är en hyfsad dokumentation på vad som finns och hur anropen görs.
Källkoden hittar du på GitHub - travelhacks/flysasClient: Console app for searching flights with SAS
 

bjorkroth

Medlem
Sas använder ett statiskt lösenord för autentisering. Om du inspekterar de anrop som görs i utvecklarläge (F12 i chrome) ser du värdet. Både jag och @mha321 har släppt källkoden till våra projekt så där kan du se hur vi gjort i i C# respektive python.
Tack för snabbt svar! :) Har läst igenom C#-koden i github-repot som det skrivits om är i tråden, och var mest fundersam på var de statiska lösenorden eller autentiseringsvärdena kom ifrån, men nu är man lite mer med på banan.
 

LSH

Medlem
Ny version nu på Releases · travelhacks/flysasClient · GitHub

  • Fixat buggen vid resor >=24h (ping @Vax)
  • Lagt till möjlighet att skriva ut Flight number (set flightnumber on). (ping @gjohansson)
  • Lagt till möjligheten att söka bonusresor (set award on). Priserna som då visas är skatter. Poängtabellen räknar jag med att ni kan utantill....
För att slippa sätta inställningar och lösenord varje gång kan ni ändra i appsettings.json
 

Vax

Medlem
Ny version nu på Releases · travelhacks/flysasClient · GitHub

  • Fixat buggen vid resor >=24h (ping @Vax)
  • Lagt till möjlighet att skriva ut Flight number (set flightnumber on). (ping @gjohansson)
  • Lagt till möjligheten att söka bonusresor (set award on). Priserna som då visas är skatter. Poängtabellen räknar jag med att ni kan utantill....
För att slippa sätta inställningar och lösenord varje gång kan ni ändra i appsettings.json
Tack skall kolla ikväll, på väg till Alcatraz
 

gjohansson

Medlem
Ny version nu på Releases · travelhacks/flysasClient · GitHub

  • Fixat buggen vid resor >=24h (ping @Vax)
  • Lagt till möjlighet att skriva ut Flight number (set flightnumber on). (ping @gjohansson)
  • Lagt till möjligheten att söka bonusresor (set award on). Priserna som då visas är skatter. Poängtabellen räknar jag med att ni kan utantill....
För att slippa sätta inställningar och lösenord varje gång kan ni ändra i appsettings.json
Suveränt! Ska testa direkt imon
 

LSH

Medlem
Nu verkar de skruva igen. Har lossnat en massa C-platser i början av maj (runt +120 dagar). Många med fler än två businessstolar. Om det är en generell förändring eller specialfall med lågt bokningstryck över första maj och Kristi himmelsfärd är för tidigt att säga. Kör en extra uppdatering av maj nu för att få en bättre bild.
 

LSH

Medlem
Har haft lite problem med utgående post från min leverantör (bredbandsbolaget) och har därför bytt. Har skickat påminnelse till alla som inte bekräftat sitt konto. Kommer breven inte fram eller hamnar i skräppostmappen kan ni vitlista travelhacks snabel-a outlook.com.

Edit: Har snart skickat ut 10 000 alerts!
 

LSH

Medlem
123 verkar vara det nya 90. Kommer in väldigt lite runt +90 medan det släpps nästan varje dag vid +4 månader och några dagar. En del aktivitet 0-122 också men nästan helt tyst 124-328. Betyder att ni som klagar på att det inte går att planera businessresor för >2 personer får lite bättre möjlighet att boka. Just nu finns en del för 4pax runt Kristi himmelsfärd.
 
Last edited:

palmen

Moderator
123 verkar vara det nya 90. Kommer in väldigt lite runt +90 medan det släpps nästan varje dag vid +4 månader och några dagar. En del aktivitet 0-122 också men nästan helt tyst 124-328. Betyder att ni som klagar på att det inte går att planera businessresor för >2 personer får lite bättre möjlighet att boka. Just nu finns en del för 4pax runt Kristi himmelsfärd.
Utmärkt info!
 
Toppen