Senaste nytt

Utrikes-utrikes transfer på Manila flygplats (MNL)

Dr. Miles

Expert
Jag planerar att boka en open jaw resa mellan Beijing och Tokyo med Bangkok som destination.
Då blev Philippines Airlines (PR) billigast och har ganska bra anslutningstider (1:15 och 1:30).

Jag har aldrig varit Manila flygplats (MNL) och därför undrar jag om det är OK med relativt korta transfertider (1:15 och 1:30) eller inte.

Bytet är mellan två Philippines Airlines utrikes flygningar och biljetten är genomgående biljett (som en bokning).

Tack på förhand.
 
Äntligen får man ge dr miles lite information för omväxlingens skull! Då du flyger med samma bolag och båda är utrikes är det inga problem. Det stora problemet på Manilas flygplats är när man ska ta sig från inrikes till utrikes terminalen. Det kan ta 40 minuter bara att köra från ena terminalen till andra(man måste ta taxi/buss)

Det är ingen rolig flygplats direkt men samtidigt är den relativt lugn och det går fort att ta sig runt. 1:30 är inga som helst problem enligt mig.
 

NotRyan

Medlem
Äntligen får man ge dr miles lite information för omväxlingens skull! Då du flyger med samma bolag och båda är utrikes är det inga problem. Det stora problemet på Manilas flygplats är när man ska ta sig från inrikes till utrikes terminalen. Det kan ta 40 minuter bara att köra från ena terminalen till andra(man måste ta taxi/buss)

Det är ingen rolig flygplats direkt men samtidigt är den relativt lugn och det går fort att ta sig runt. 1:30 är inga som helst problem enligt mig.
Med nya skyway är det heller inga problem att ta sig runt, det som är jobbigt med Manila är att inget, absolut inget flyg landar på tid (Nåja, kanske lite överdrivet men det är allt annat än bra).
 
Toppen