Utnyttja 2 för 1 poängrabatt på SAS American Express

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av hyper, 8 Maj 2011.

1. hyper

hyper Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Kommer någon ihåg hur man utnyttjar detta?
    Hur bokar man?

2. jth

jth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag använde min poängrabatt för några månader sedan. Du bokar genom att ringa till SAS eurobonus service, jag fick ett särskilt 018-nummer i brevet de skickade. När jag ringde så blev jag vidarekopplad till samma callcenter i Tallin (det hördes på engelskan på den som svarade) så jag tror du kan ringa det vanliga numret också...
    Iallafall så sa jag bara att jag ville använda min SAS-amex rabatt, det ställdes inga frågor om detta utan de såg antagligen direkt i sina system att jag var berättigad. I övrigt var det ingen skillnad mot att boka en vanlig awardbiljett.

3. hyper

hyper Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tackar!

Vet du om den gäller för awardbiljetter inom hela Star Alliance eller bara SAS?

4. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Amex "burn off"-vouchers går bara att använda på SAS-awards, du kan inte utnyttja vouchern om bokningen förutom SAS innehåller något annat bolag (eller enbart andra bolag).

5. Telefonnumret är 018-480 91 67 och resan måste finnas tillgänglig i samma bokningsverktyg som man hittar för bonusresor på sas.se. Det vanliga "trixande" med Stopover i Stockholm som Medlemsservice brukar kunna göra med inrikes-leg för att få allt att funka uppges inte vara möjligt. :(

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!