Utmaning: Billigast till Nunavut, Canada

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av erc, 11 Oktober 2012.

1. erc

erc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    För mig som maniskt bestämt mig för att besöka alla stater i USA och alla provinser i Canada finns några små irritationsmoment. Hawaii är inte bara att köra förbi på väg till någon annan destination utan kräver sin flygtur. Men - det finns mängder av prisvärda möjligheter. Svårare är den provins i Kanada som saknar vägförbindelse med övriga landet. Nunavut.

Finns det kanske forummedlemmar som besökt Nunavut? Hur gick ni till väga?

Finns det någon möjlig öppning för awardresa? Det ligger ju ändå i nordamerika...

Finns det tips på relativt prisvärda linjer?

Och ja - det är viktigt att ha besökt alla provinser. :) Och ja - jag vill kliva av planet och traska runt en stund. Kanske en övernattning? Men inte nödvändigtvis ge mig ut på treveckors hundspannsexpedition...

EDIT: Förtydligande. Billigast från någon annan provins i Kanada/delstat i USA. Inte billigast från Karlstad... :)

Last edited: 11 Oktober 2012
  2. Totopez

Totopez Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Spännande. Kolla här för alla flygbolag som flyger dit: Nunavut Tourism - How to Get Here
    Air Inuit kan vara världens (i dubbel bemärkelse) coolaste namn...

3. stewigriffin

stewigriffin Medlem

Canadian North kan vara något om inte Air Canada har något. Frågan är vart är resmålet: Iqaluit eller Pond Inlet?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!