Senaste nytt

Utlägg i jobb: Har ni varit ute för det här?

hagmar

Medlem
Nej det har jag aldrig varit med om :)

Däremot har jag varit med om det motsatta, en kollega kom och hämtade mig förra veckan då han hade ett utlägg på 42tkr då han visste att jag samlade poäng...

Det hade jag gärna lagt ut :)
Men nu verkar det ha lugnat ner sig, fick göra ett inköp åt honom ånyo dock bara en tusing. Det måste varit en dålig dag för honom.
 

PILOTEN

Medlem
Jag har aldrig sett en policy innehållande förmånsbeskattning av miles från kreditkort, däremot vet jag att vissa företag får en kick-back från sitt kontrakterade kreditkortsföretag och därmed kräver att alla använder just det kortet. Om det är så kan jag delvis förstå kollegans reaktion, annars tycker jag bara beteendet är minst sagt underligt.
 

Stefan62

Medlem
Jag gör många utlägg i jobbet och visst händer det att jag får kommentarer då jag använder Amex/Diners/BAEC Visa, men jag bryr mig inte utan förklarar hur det fungerar istället.

När det gäller flygbiljetter och liknande så brukar jag motivera t ex Amex med en bättre försäkring.
 

fiffig

Medlem
Jag brukar alltid fråga rakt ut, "jag samlar poäng med mitt kort, så om du inte gör det, jag betalar gärna med mitt" och om hen också gör det...det är bara att bestämma vem hur som helst :)
 

Bonden

Medlem
Den stora drawbacken med att betala med eget kreditkort är att kvittoförluster har en tendens att bli dyrt för den egna plånboken
 

agehall

Medlem
Det går fortfarande att få tillbaka pengarna från sin arbetsgivare, så länge de är lite flexibla och det inte händer allt för ofta.

Även skattemyndigheten verkar ha viss förståelse för att det händer ibland vad jag har förstått.
 

fiffig

Medlem
Det går fortfarande att få tillbaka pengarna från sin arbetsgivare, så länge de är lite flexibla och det inte händer allt för ofta.

Även skattemyndigheten verkar ha viss förståelse för att det händer ibland vad jag har förstått.

Japp, har som sagt tappat många men bara en gång fick jag betala på riktigt, det var ca.1500kr, McDonalds lunch, i Norge, åt 15st :p Vi hade superbråttom och det var bara jag och en till som skulle bära allt...
 

Bonden

Medlem
Det går fortfarande att få tillbaka pengarna från sin arbetsgivare, så länge de är lite flexibla och det inte händer allt för ofta.

Även skattemyndigheten verkar ha viss förståelse för att det händer ibland vad jag har förstått.

Håller med, fast oftast är det mindre summor som man slarvar med, parkeringslappar med mera och då är det lite pinsamt att komma och be om pengar..
 
Toppen