Senaste nytt

Utkastad från Loungen?

twiggs

Medlem
Hmmm, var detta längesen twiggs? jag tycker mig känna igen detta, denne man stod dock och halsade ur spritflaskorna innan polisen slängde ut honom.

Det var nog något år sedan, fast jag såg inget halsande. Däremot tog mannen med sig en flaska till ett av borden en bit bort från buffén. Kanske lika illa egentligen? :confused:
 

Snosken

Medlem
Det var nog något år sedan, fast jag såg inget halsande. Däremot tog mannen med sig en flaska till ett av borden en bit bort från buffén. Kanske lika illa egentligen? :confused:

ok, nej den storyn jag menade var nog för 6-7 år sedan. så att halsa ur flaskorna får man inte göra, då ryker man haha
 

Jonas C

Medlem
Häromdagen i Scandinavian Loungen på Arlanda möttes jag av en loungevärdinna som stod och skällde ut en herre vid receptionen. Jag kom aningen för sent för att bevittna vad som skett, men från vad jag hörde av loungepersonalen så hade mannen tydligen misskött sig, tagit kort och sagt elaka saker om personalen. Tydligen var det så allvarligt att väktare tillkallades…
 

A380*G

Medlem
Har dock alltid undrat hur de reagerar på om man tar med sig en vattenflaska, eller läskburk för att dricka ombord på flyget.

Gör jag nästan alltid, speciellt på alla mina nattflighter från/till PVG. Eftersom jag åker eco i jobbet så är det ganska skönt att ha lite dricka i närheten om man vaknar till mitt i natten istället för att behöva springa iväg till galley.
 

Jonas C

Medlem
Hur kinkigt är det egentligen i First Class lounger om man ber om "bottle service" d.v.s plockar med sig en Champagneflaska och ställer den vid sitt bord? Eller om man är ett större sällskap som sitter vid ett bord, och plockar med sig en hel vinflaska till bordet där man sitter.
 

Magino

Medlem
Hur kinkigt är det egentligen i First Class lounger om man ber om "bottle service" d.v.s plockar med sig en Champagneflaska och ställer den vid sitt bord? Eller om man är ett större sällskap som sitter vid ett bord, och plockar med sig en hel vinflaska till bordet där man sitter.
beror väldigt på vilken lounge man är i. Exempelvis i galleries first har det aldrig varit något problem att ta med sig några flaskor champagne om man är ett större gäng. Däremot i andra lounger har det varit tvärstopp. Men sitter man själv skulle jag nog inte ta med en hel flaska oavsett.
 

Jonas C

Medlem
beror väldigt på vilken lounge man är i. Exempelvis i galleries first har det aldrig varit något problem att ta med sig några flaskor champagne om man är ett större gäng. Däremot i andra lounger har det varit tvärstopp. Men sitter man själv skulle jag nog inte ta med en hel flaska oavsett.
Min enda erfarenhet från First Lounger är The Wing i Hong Kong. Om man ville använda en Cabana var det inga problem att ta med sig ett glas Champagne in, men jobbigare blev det om man ville ha en påfyllning då man måste gå iväg ända till Champagnebaren. Hade varit mycket skönare att plocka med sig en flaska in i Cabanan, men man ville ju inte riskera att bli utkastad ;)
 

NotRyan

Medlem
Min enda erfarenhet från First Lounger är The Wing i Hong Kong. Om man ville använda en Cabana var det inga problem att ta med sig ett glas Champagne in, men jobbigare blev det om man ville ha en påfyllning då man måste gå iväg ända till Champagnebaren. Hade varit mycket skönare att plocka med sig en flaska in i Cabanan, men man ville ju inte riskera att bli utkastad ;)

Det kostar absolut inget att fråga...
 

Magino

Medlem
Min enda erfarenhet från First Lounger är The Wing i Hong Kong. Om man ville använda en Cabana var det inga problem att ta med sig ett glas Champagne in, men jobbigare blev det om man ville ha en påfyllning då man måste gå iväg ända till Champagnebaren. Hade varit mycket skönare att plocka med sig en flaska in i Cabanan, men man ville ju inte riskera att bli utkastad ;)
Du får helt enkelt ta med dig två glas :)
 

FF#1

Medlem
Har som skönt är aldrig sett någon åka ut och knappt ens några incidenter under alla det loungebesök jag har gjort.
Även om det inte är värdens lyx att hänga i någon random lounge så är det ju en exklusivare miljö än vimlet utanför. Det verkar smitta av sig på besökarna som ofta uppför sig, även de som kanske är lite överförfriskade.
 
Toppen