Senaste nytt

Utgående poäng på Flying Blue, förlänga giltighetstiden?

Dr. Miles

Expert
Om man vill flyga västerut så har Skyteam JV (Air France, Delta och KLM) kampanjpriser till USA från Sverige i Economy.
Pris: ca 3.800-4.000 SEK inkl. skatter till t ex New York och Miami
Fare basis: VLP9SE
Gäller för utresa: mellan 2014-AUG-17 och 2014-OCT-31
 

Homer

Medlem
Nu kan man överföra miles till andra konton, men det är inte gratis...

Transfer Miles

Show your generosity and transfer Miles. Do your friends and family need some extra Miles? Simply transfer them to their accounts.
This is what you need to know before transferring Miles:

It is possible to transfer Miles to anyone, as long as they are Flying Blue members
The costs to transfer Miles are €12 per 1,000 Miles
A maximum of 50,000 Miles per transfer can be shared

Buy, transfer, gift, or collect Miles | FlyingBlue.com
 

Stefan62

Medlem
Precis som när jag startade denna tråd så är FlyingBlue-poängen på väg att passerar 20-månadersgränsen. Planen är att använda dem vid USA-resa nästa år och då för inrikes-flyg alternativt intra-asien-resa/-or.

För att förlänga poängens giltighet ska jag boka en resa till Bryssel, via Amsterdam, under augusti.

Fråga: En biljett som bokas/betalas via KLM:s hemsida - ger den alltid poäng och därmed är kvalificerande för förlängning av befintliga poäng?
 

FF#1

Medlem
Ser att jag har en massa miles som går ut i sista augusti, visst förlänger man giltigheten på dem om man flyger med KLM/AF men hur är det med övriga Skyteam?

Om de förlängs är det 20 månader till från senaste fligth?
 

Kelgris

Medlem
Mina miles skulle ha gått ut sista mars 2015. Tog en resa t.o.r. i februari till Prag med Czech och det nya utgångsdatumet blev sista oktober 2016. Det stämmer alltså att perioden förlängs med 20 månader efter den senaste flygningen. Det ska dock vara de biljetter som ger "level miles".
 

FF#1

Medlem
Aha, då skulle jag kunna lägga in ett ben med Czech tex ARN-CPH nu i vår så förlängs de, prefekt.
 
Toppen