Senaste nytt

Utgående poäng på Flying Blue, förlänga giltighetstiden?

Hej!

Har försökt att leta, kanske inte tillräckligt men ändå...

Hur länge är Flying Blue poängen giltliga egentligen? Försvinner de gamla poängen även om jag fortsätter att flyga med FB men aldrig använder poäng?
Alltså jag har 50.000poäng, köper inte någon Award biljett utan bara flyger på, försvinner de gamla poängen då?

Sen en fråga till, om jag för över Membership poäng ifrån mitt AmEx, säg att jag för över så jag har 70.000poäng, det borde ju ge mig Platinum med FB.
MEN, eftersom jag för över det ifrån mitt AmEx och jag har inte flugit ihop poängen, har de ändå samma värde? Och hur länge är de giltliga?
Jag har en jädrans massa MR poäng som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med.

Har dock precis skickat in ansökan om SAS 2-4-1 kortet, ska bli gött att läsa på lite om det också :)

Tack!

(Ursäkta om det står lite slarvigt, jetlag och tröööött :))

Mvh
Johan
 

Dr. Miles

Expert
Om jag minns rätt var det 20 månader från sista giltig Skyteam flygning (som ger miles).

KLM skrev:
How can I extend the date of validity of my Award Miles?

To extend the validity of your Award Miles simply take a paid flight with AIR FRANCE, KLM, any of our other SkyTeam partners or Aircalin, at least once every 20 months and on a paid ticket that allows you to earn Miles.

Flights made with other partner airlines that are not members of SkyTeam, as well as activities with non-airline partners, do not extend the validity of your Award Miles.

You can find details about the Miles accumulation scheme on the Flying Blue section of the AIR FRANCE, KLM, Air Europa, Kenya Airways and Aircalin websites.

https://www.klm.com/travel/se_en/flying_blue/earn_and_spend_miles/earn_miles/index.htm
 

jumbooze

Medlem
Flying Blue expiration policy
Flying Blue frequent flyer miles do not expire, with one caveat. You must take one flight with Air France or one of the participating SkyTeam carriers every 20 months. If you do not, your miles will be forfeited.
 

jumbooze

Medlem
Du får ingen status för dina AMEX poäng, de gör skillnad på award miles och level miles, överförda miles räknas som award miles
 
Eftersom vi ändå är inne på ämnet......... är det samma med Star Alliance programmet och SAS?
Vet att det inte är rätt forum men ni verkar ju ha koll på det mesta och ämnet är ju samma...
 

Dr. Miles

Expert
Det är olika på olika flygbonusprogram även inom samma allians.

T ex SAS EuroBonus har 5 års giltighetstid från intjäningstillfället.

Om du har mer frågor om andra flygbonusprogram rekommenderar jag dig att posta dina frågor i respektiv forum. :)
 
Toppen