Utgående poäng på Flying Blue, förlänga giltighetstiden?

Diskussion i 'Air France & KLM, Flying Blue' startad av Stefan62, 26 November 2012.

1. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har en större mängd FB-poäng som förfaller till nyår - kan jag förlänga giltigheten på något sätt, utan att flyga innan dess?

2. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Poäng förfaller väl bara om man inte har någon statusnivå över Ivory? Statusmatching skulle väl kanske funka, men det brukar det krävas att man flyger för att få.

3. marbe166

marbe166 Medlem

Poäng förfaller inte, oavsett status, om du flyger en poänggivande flight var 20:e månad. Så svaret är nej, du måste flyga en flight för att förlänga giltigheten.

4. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok, det var det jag misstänkte och jag förmodar att det inte finns något undantag utan dagen efter förfallodatum så är det borta.

Förslag på flight för att behålla poängen till lägsta kostnad?

5. Billig ekonomiklass tur och retur till Amsterdam med KLM för ca 1.200 SEK inkl. skatter. (Fare basis: GRDSE)

Intjäning till Flying Blue.

1 person likes this.
  6. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Annars så kan du ju shoppa loss med poängen i AF shoppen kan bli ett julklappstips

7. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Arlanda/Prag brukar kunna hitat billiga biljetter med Checz Air (hur fanken det nu stavas).

8. Det har jag kollat, men billigaste bokningsklassen hos Czech Airlines ger inga miles till Flying Blue.

1 person likes this.
  9. Glenn E

Glenn E Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mina KLM poäng försvann en gång men de kom tillbaka när jag flög med KLM igen ganska snart efter det.
    Jag vet inte hur länge efteråt det var men det kan vara värt att kontakta flying blue och fråga.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!