Senaste nytt

Uteblivna hotellrumspengar från SAS

miramax

Medlem
Självklart. Skulle inte heller ta detta som en första åtgärd men i aktuellt fall har ju SAS tagit fullständigt oskälig tid på sig och då skulle jag absolut inte ha några problem med att skriva ett bitskt inlägg på Facebook. Det är ju inte mer än rimligt, varför ska TS lägga tid och energi på att stånga sitt huvud blodigt mot bedrövlig kundservice?

Om man generellt är missnöjd med SAS kundservice så absolut. Om det var en engångsgrej skulle jag skickat ett till mail.
 

AABack2ARN

Medlem
Har själv ett ärende gentemot ett flygbolag inom lufthansagruppen som inte svarar på några mail. Finns inga telefonuppgifter utan man hänvisas till mailen eller kundsupportsidan. Snart har jag lust att starta en hatkampanj på nätet mot deras (obefintliga) kundservice :(

Kanske inte sträcker mig så lågt som till facebook men man vet ju aldrig ;)
 

Hasse E

Medlem
Här gick det undan! Fick idag ett mail från SAS Customer Service där de beklagade att ärendet "inte handläggts inom skälig tid". De bad mig återigen bifoga kopia på hotellnotan. Detta skedde kl 09.36. Jag svarade direkt och fick ett mail kl 10.22: Vi har nu satt in beloppet på ditt kontonummer du uppgivit. Snyggt! Jag har svårt att avgöra om jag har handlat korrekt i det här ärendet, har förståelse för att inte alla tycker det men det fungerade!
 

AABack2ARN

Medlem
Det där låter snarare som om de tappat bort ditt ärende i första läget...

Pratade vi inte om att de borde ha ett ticketsystem där man kan se status på sina ärenden? Känns som om det behövs...
 

Hasse E

Medlem
Det där låter snarare som om de tappat bort ditt ärende i första läget...

Pratade vi inte om att de borde ha ett ticketsystem där man kan se status på sina ärenden? Känns som om det behövs...

Helt rätt, de måste på något sätt ha tappat bort ärendet men då borde jag ha fått feedback på mina två påminnelsemail. Nåja, problemet löst!
 

Bryant

Medlem
OT och absolut inte riktat mot trådskaparen.

Jag brukar titta in på olika flygbolags facebooksidor för att se vad som skrivs. Varje gång är det likadant, jag känner en sådan oerhörd frustration över hur "korkad" människan är.

Folk gnäller över precis allt! Men jag borde kanske vara mer ödmjuk eftersom jag vet mer än gemene man?

Kanske en egen tråd ;).
 

anjak

Medlem
Här gick det undan! Fick idag ett mail från SAS Customer Service där de beklagade att ärendet "inte handläggts inom skälig tid". De bad mig återigen bifoga kopia på hotellnotan. Detta skedde kl 09.36. Jag svarade direkt och fick ett mail kl 10.22: Vi har nu satt in beloppet på ditt kontonummer du uppgivit. Snyggt! Jag har svårt att avgöra om jag har handlat korrekt i det här ärendet, har förståelse för att inte alla tycker det men det fungerade!
Det är väl exakt så man ska handla! Du har väntat i flera månader och skickat flera mail. Finns dom på Facebook måste man ju kunna använda den kanalen. Helt rätt tycker jag.
 

palmen

Moderator
Det där låter snarare som om de tappat bort ditt ärende i första läget...

Pratade vi inte om att de borde ha ett ticketsystem där man kan se status på sina ärenden? Känns som om det behövs...
Jag förespråkade det i någon tråd för någon månad sedan.
Arbetar man med customer service är det minsta man kan göra att ge ut ett ärendenummer. Ungefär som att få en kölapp till posten eller liknande. Har man inget att dölja är det ju ingen fara om kunden har fått ett ärendenummer där man kan se nuvarande status.
 

miramax

Medlem
Här gick det undan! Fick idag ett mail från SAS Customer Service där de beklagade att ärendet "inte handläggts inom skälig tid". De bad mig återigen bifoga kopia på hotellnotan. Detta skedde kl 09.36. Jag svarade direkt och fick ett mail kl 10.22: Vi har nu satt in beloppet på ditt kontonummer du uppgivit. Snyggt! Jag har svårt att avgöra om jag har handlat korrekt i det här ärendet, har förståelse för att inte alla tycker det men det fungerade!

Skönt att det löste sig! Det är trist att systemet verkar fallera ibland med tappade ärenden då, som du nu fick uppleva, de ofta ger bra kompensation (även utöver det de är tvungna till enligt lag).
 
Toppen