Uteblivna Eurobonus-poäng i Flygbussarnas app

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Joakim P N, 30 Januari 2015.

  1. Joakim P N

    Joakim P N Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    I samband med bokning av Flygbuss-biljetter över nätet uppger jag alltid mitt EuroBonus-nummer, vilket sedermera syns på biljetten som mailas till mig, och genererar poäng 1:1. Nu har Flygbussarna lanserat en ny app i vilken man kan köpa biljetter och i samband med det uppge sitt EuroBonus-nummer för att få poäng. När jag för första gången genomförde ett köp i appen idag angav jag mitt EuroBonus-nummer, men på biljetten som mailades till mig syns mitt EuroBonus-nummer plötsligt inte längre.

    Har någon annan märkt detsamma? Betyder detta att jag kan glömma poängen, trots att jag fyllt i allt helt rätt?
     
  2. mha321

    mha321 Medlem

    Exakt samma problem.

    Mailat deras kundtjänst för över en månad sedan men de har "lång handläggningstid". Har inte haft tid att ringa.

    Dagen efter att jag gjort det bokade jag på webben när jag skulle hem och det fungerade felfritt. Sedan dess rör jag inte den appen förrän de har svarat och fixat den.
     
  3. doc

    doc Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Tack för informationen. Verkar vara samma problem för mig. Hade inte noterat det innan.
     
  4. Joakim P N

    Joakim P N Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Svagt. Speciellt som de marknadsför möjligheten att registrera Eurobonus som en av de stora nyheterna i appen. Men ok, 396 poäng åt skogen förmodligen. Appen avinstalleras omedelbart.
     
  5. Kebalibre

    Kebalibre Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
  6. mha321

    mha321 Medlem

    Idag ramlade plötsligt poängen in för det som saknades i December för mig. Bakdaterat till December förstås - det är tur att man håller koll på summan på poängkontona.

    Har dock fortfarande inte fått något svar på mitt mail till dem, men nu finns poängen på kontot. Men fram tills dess att jag hört något faktiskt svar från dem, så fortsätter jag att hålla mig undan från appen.
     
  7. Joakim P N

    Joakim P N Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag mailade också Flygbussarnas kundtjänst, men har inte fått något svar från dem.
     
  8. dino_81

    dino_81 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Föga förvånande. Har haft en del kommunikation med dem gällande allt från dubbeldragningar på 10-kort till en förares fruktansvärda attityd och det verkar som kundtjänst bemannas av en ensam tjej som inte verkar göra det på heltid. Svaren, när de väl kommer, tycker jag dock ha varit väl formulerade och genomtänkta.
     
  9. Joakim P N

    Joakim P N Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Fick följande svar från Flygbussarnas kundtjänst idag, angåeende uteblivna EuroBonus-poäng i appen:

    Hej Joakim,
    Tack för ditt mejl.

    Ber om ursäkt för sent svar.

    Det är enbart bokningar via Flygbussarnas webshop som ger Extrapoäng hos SAS EuroBonus, köp av Flygbussbiljetter genom andra kanaler ger inte poäng.

    Kundtjänst känner alltså inte själva till att nya appen, som erbjuder möjlighet till EuroBonus-intjäning, just nu promotas stenhårt på Flygbussarnas hemsida.
     
    Last edited: 6 Februari 2015
    Meazza gillar detta.
  10. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Kundtjänst at its finest...
     
    Meazza, henke12, Elberto och 1 annan gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×