Senaste nytt

Utbud ombord. Lokala inslag på menyn - öl.

Förutom att jag var rent allmänt nöjd med min SAS flygning CPH-ARN operated by Jettime förra veckan, så såg jag glädjande att Jettime valt att ta in öl från ett av mina favoritbryggeri, Nørrebro Bryghus.

Visa bifogad bild 19685

Flyger man t ex med Sverigeflyg så har de Kullamust till AGH & Wisby pils till VBY. Jag uppskattar när bolagen kör med lite lokala inslag i menyn från mindre producenter som ger känslan av kvalitet & lokalt, istället för massproduktion. SAS har utvalda viner på menyn (longhaul iaf) men vill man ha en öl ja då är det Mariestad & Carlsberg som gäller. När BC.se förlägger sina träffar på Monks så borde de ju snappa upp att flygintresserade även gillar kvalitetsöl. :cool:

Jettime däremot måste ju ha smygläst mitt inlägg på my SAS idea & tänkt vilken bra grej ;)

https://mysasidea.flysas.net/idea/great-taste-not-only-limited-wine-it-also-includes-craft-beer

Kan inte annat än hålla med. Ett besök i Köpenhamn utan att ha varit hos Nørrebro Bryghus är inget riktigt Köpenhamnsbesök. Gammal tråd visserligen, men jag hoppas att Jettime och Nørrebro har kvar samarbetet.
 

Alf

Medlem
Sidder i Doha. Qatar har nu pludselig indført 4 øl på business: Guiness, Stella Artois, Corona, og Heineken. På monkey er Foster kommet for at assistere Heineken der har haft monopol på QR siden de startede. Det er heldigvis slut nu

Ett framsteg. Om man blandar Guiness med en ljus öl så blir det riktigt bra om man vill ha lite smak men vill slippa lite av den kraftiga Guiness smaken.
 

Dr. Miles

Expert
Jag är inte bra på öl men lite bättre när det gäller téfronten.:)

Vad säger ni om Grönt te öl? Min kompis skickade en bild av detta.
Green tea beer.jpg


 

palmen

Moderator
Aldrig testat te-öl. Drack dock grönt öl i London förra året, det var riktigt gott faktiskt, ingen aning om vad det var dock.
 

Dr. Miles

Expert
Kirin öppnar craft beer bryggeri&servering Spring Valley Brewery Daikanyama i Daikanyama lite söder om Shibuya i Tokyo.

Bryggeriet är i ny shoppingkomplex "LOG ROAD DAIKANYAMA" och ställets kommer att öppnas 2015-APR-17.

LOG ROAD DAIKANYAMA
Address: 東京都渋谷区代官山町13番地
13 Daikanyama-cho
Shibuya-ku,
Tokyo 150-0034
Japan ‎

Karta på Google Maps
東京都渋谷区代官山町13番地​

Kirin Spring Valley Brewery Daikanyama
「SPRING VALLEY BREWERY YOKOHAMA」が3月25日(水)に、「SPRING VALLEY BREWERY TOKYO」(代官山)は4月にオープン!|2015年|ニュースリリース|キリン

6 sorters Kirins Craft beer som serveras året runt
0213_01.jpg

(Foto: Kirin Press release)
 
Last edited:
Toppen