Senaste nytt

Utan god service är inte SAS längre ett självklart val

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ubbe

Medlem
Söker man fel så hittar man fel. Trådskaparen är förmodligen redan tillbaka på forumet under annat inlogg. Orka klaga. Livet måste vara mycket roligare om man ser möjligheterna istället för de brister som kanske kan letas upp. Har faktiskt alltid uppfattat detta forumet som en hjälp till att se möjligheterna, men allt kan ju spåra ut.
 

Mikeofml

Ny medlem
Hej, förstår inte alls vad du menar. Du har fått vad du betalat för och blir sur när du inte får något du inte betalat för?
 

Traveller

Medlem
Här läst det här några gånger och har egentligen bara några få saker att säga:

Utan god service är inte Singapore Airlines längre ett självklart val
Utan god service är inte Malaysian Airlines längre ett självklart val
Utan god service är inte Norwegian längre ett självklart val
Utan god service är inte Radisson längre ett självklart val
Utan god service är inte Korvkiosken på Hantverkargatan längre ett självklart val
Utan god service är inte NASA längre ett självklart val

Är det inte så här med allt? Därav har jag lite svårt med rubriken...

Själv får jag oftast god service, ja nästan alltid (inte prövat Nasa visserligen) men min erfarenhet är att i 99.9 procent av alla lägen blir servicen precis lika bra som man visar sitt leende. Tilltalar man tjejen i kassan på Ica med namnet på brickan blir hon förvånad och glad, gör man samma sak på flyget så uppstår liknande magi, ger man busschauffören en trevlig kommentar då han är en halvtimme sen tack vare snö så blir han din vän.. Livet är så himla enkelt.. och dom där andra, dom som inte har lust att vara goa och trevliga även fast du är det - dom tycker jag vi skall tycka lite synd om och försöka supportera genom att agera som ovan. Då lossnar isen snart... För övrigt hade jag en dålig dag i går och betedde mig riktigt dåligt. Det fick jag allt be om ursäkt för i dag. Nu känns det ok för oss båda igen.
 
Last edited:

walle33

Medlem
Här läst det här några gånger och har egentligen bara några få saker att säga:

Utan god service är inte Singapore Airlines längre ett självklart val
Utan god service är inte Malaysian Airlines längre ett självklart val
Utan god service är inte Norwegian längre ett självklart val
Utan god service är inte Radisson längre ett självklart val
Utan god service är inte Korvkiosken på Hantverkargatan längre ett självklart val
Utan god service är inte NASA längre ett självklart val

Är det inte så här med allt? Därav har jag lite svårt med rubriken...

Nja, SAS har ju tex en helt uråldrig flygplansflotta, men med god service kan vissa saker kompenseras.
 

agehall

Medlem
Shit happens. Jag har haft både trevlig och otrevlig kabinpersonal på nästan samtliga bolag. Om de är sura klagar jag, är de väldigt trevliga skickar jag in ett beröm.

Klart man kan gnälla av sig lite här om man tycker man blivit felbehandlad, men man ska inte alltid räkna med att hela forumet sluter upp bakom en.. Gör något kreativt istället.
 

walle33

Medlem
Shit happens. Jag har haft både trevlig och otrevlig kabinpersonal på nästan samtliga bolag. Om de är sura klagar jag, är de väldigt trevliga skickar jag in ett beröm.

Klart man kan gnälla av sig lite här om man tycker man blivit felbehandlad, men man ska inte alltid räkna med att hela forumet sluter upp bakom en.. Gör något kreativt istället.

Håller helt med! Instämmer ännu mer med Traveller beter man sig trevligt och är glad precis som han beskriver ovan så underlättar det supermycket!
 
När jag åker ekonomiklass så checkar jag alltid in sent. (1 timme innan avgång ungefär)

På så vis kan man i 95 fall av 100 få en helt egen rad.
Ibland är ju planen helt utsålda och då är det ju inte mycket att göra.
(Givetvis håller jag koll lite innan så man inte blir tvungen att sitta på en hemsk plats som det inte är någon recline på till exempel.)
 
Last edited:
Nu vet jag inte var du flyger mest, men om jag skulle checka in en timme innan avgång skulle jag 99 gånger av 100 få ett mittsäte.

Har aldrig suttit på ett mittsäte någonsin.
Fönsterplats cirka 90% och 10% Aisle (uppskattat).

Nu checkar jag inte in 1 timme innan på alla mina flygningar men har gjort det väldigt många gånger.
Jag kanske har haft en hel del tur som sluppit mittsäte. :)

Den rutt jag flugit allra flest gånger är ARN-FRA-BCN och vice versa.)
Snart ikapp med ARN-LHR-BCN dock.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Det kan ju vara så att du inte reser med de mest fullpackade kärrorna. Jag satt ofta på första eller sista flighten till FRA och den är sällan glest befolkad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen