Senaste nytt

Utökad säkerhetskontroll vid boarding av flyg till USA från Stockholm Arlanda

mha321

Medlem
Vart står SSSS på boardingpasset? Har en vän som råkade ut för detta ett par dagar sedan och kan fråga honom. Har själv aldrig lagt märke till något sådant.
Jag undrar om sas verkligen skriver ut det på boardingpass. Det kan ju ligga i systemen. Jag kan inte minnas att det stod det på BP när jag blev kollad med SAS. Däremot om man flyger United så står det på kortet, men de ser ju helt annorlunda ut.
 

robfro

Medlem
Måste vara ett hellsike om man får SSSS på boardingkortet sen missar flyget så det ser ut som om det var anledningen till att man bommade flyget :)
 

AABack2ARN

Medlem
OM sådan data sparas på passagerarnivå är det troligen knappast något som gör nästa resa till USA enklare, det håller jag med om. Men vem vet egentligen vilket data som sparas?
 

Kimmen00

Medlem
Det har jag inte märkt. Har varit i USA ganska många gånger nu med ett pass som strax går ut och jag har inte råkat ut för annat än extrafrågor vid byte BA->AA på LHR, men det är standard i det läget eftersom jag inte fått kontrollfrågorna vid incheckning.

Pratat med flera tull-snubbar vid ankomst illa usa rörande detta då mitt pass gick ut inom den perioden o de menade att detta var anledningen. Obs att jag även har A-visa men det hjälpte ej.. Ingen biggie iof. Några extra minuter screening.
 
Toppen