USDM köpa sig status?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Patrick, 25 December 2013.

1. Patrick

Patrick Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick detta i mailen idag:
    Länken:
    US Airways | Buy up to Preferred

$4k för högsta status...?

Spontant väldigt billigt, men det kanske bara är jag som missuppfattat. Läser mailen på luren är min ursäkt då. ;)

:)
    Patrick

2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flyger du mycket US Domestic kanske det är värt det, men annars skulle jag nog inte säga att det är väl spenderade pengar.

3. Patrick

Patrick Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sant. Jag tänkte även att man kanske kunde få status hos en annan allians än * på detta sätt. ;)

4. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tjaa förmodligen blir det American Airlines Executive Platinum om USDM programmet försvinner. Men visst, för samma pengar kan du boka några roliga TP runs och få British Airways Gold ;)

1 person likes this.
  5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nja, jag tror inte du får British Airways Gold för USD4k. Det kostar runt GBP5k...

6. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Beror väl på när/hur man bokar. Går väl att få 1200+tp nu för 17000.sek till Hawaii. Resterande är ju lätt intjänade genom en nyc-lax eller liknande i F return. Detta landar på ca 25k sek. Det bör ingå fyra legs British Airways i detta hel-lhr/lcy-Ifk och retur.

7. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om man åker ARN-LHR-ARN i Club 19 gånger så går det nog på £5000 att nå Gold.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!