USDM First Class veckoresa till Australien

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Martin Björnström, 24 Januari 2013.

1. Jag hade 300.000 USDM poäng för några veckor sedan innan jag bokade en Australienresa med avgång i Mars. Då är det Thai First hela vägen. Fick mycket kritik för att jag inte optimerat rätt. Så nu sitter jag och planerar en efterföljare i September.

Har hittat tillgänglighet på ANA i First från Frankfurt till Tokyo på 77W och tre segment på Thai A380 i First. Det låter ju som en bra start. Sträckan HND-BKK är på NH 767-300ER i Business Class, har ni tips på alternativ i First?

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

4 personer gillar detta.
  2. Är Tokyo Haneda->Bangkok inte red-eye flygning? Jag tror att flighten avgår efter midnatt i Japan.

3. Det stämmer (NH 173 avgår 00:30, landar 07.20) men jag måste vara i Bangkok i tid för TG476 (A380) till Sydney som avgår 10.00.

4. GillBates

GillBates Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    10 min tidigare kör TG med en 77J till BKK. Brukar finnas awardplatser på den iaf nära inpå avresa

5. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Röstar för 77J i First med TG. Det är suites, om än slitna.

6. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sånt här får mig bara att bli avundsjuk Björstrom :D jag som själv försöker hitta resa till Perth här framöver kanske du kan hjälpa mig? Eller så kanske Dr.miles är bättre i den frågan :) Jag har ju tyvärr inga poäng så kommer betala i form av pengar då :) och för mig gör de inte något alls omdet är med en omväg!

7. nlu

nlu Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lite OT

Ska du boka i närtid och kan tänka dig att utgå från BCN, kolla denna tråd: Economy eller Premium economy.

http://www.businessclass.se/flygbil...om-cx-cathay-pacific-hong-kong-sar-china.html

8. Hittade TG677 NRT-BKK A380 i Business Class 16:55 framme 21:25 i Bangkok. Ger mig två timmar på NRT från ankommande NH210 som landar 15:05.

1 person likes this.
  9. VonMögen

VonMögen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Do it! C på TG 380 såg fin ut sist jag kollade och sen kan det ju vara trevligt att kunna jämföra F mot C :)

10. Målet är att ringa och boka innan dagen är över. Har nog hittat den mest optimala resan jag har tid med!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!