USDM Award: Det går inte längre att välja Lufthansa flygningar fr o m 2013-NOV-01

Diskussion i 'Star Alliance' startad av A380*G, 19 April 2013.

1. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  2. Bwan

Bwan Medlem

Minst sagt oroande diskussioner om vart USDM är på väg. Jag funderar på att bränna det jag har till en resa i sommar.

Jag ser att SQ F DEL-SIN går att boka på mileageplus, går den även att boka på USDM tro? Och är det ens värt det, jag hittar nämligen inga bilder på kabinen. Det ska vara denna SeatGuru Seat Map Singapore Airlines Boeing 777-300 Vers. 1 (773)

3. 1 person likes this.
  4. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, jag sprättade just iväg 50k på två eco-biljetter Washington-Montréal för mig och sambon nu i maj.
    Har då 206k kvar på kontot.
    Tänkte lägga betalningen på Diners, men de tog inte det så det fick bli Amex istället.
    Fick betala bokningsavgift på 25 USD per biljett. Det var lägre avgift för bokning inom Nordamerika.

http://www.businessclass.se/ovriga-...okning-bonusresor-haer-2013-a.html#post134858

Last edited: 19 April 2013
  5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det här låter ju oroväckande. Hoppas verkligen att Björnström inte har rätt i sina farhågor...

Funderar på om det inte kan vara så att den stundande övergången till OW är vad som spökar. Jag ser det som helt orimligt att de, vilket man får intrycket av nu, skulle dra in alla partner awards.

6. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Från 2013-11-01 är det däremot omöjligt att boka Lufthansa överhuvudtaget. Positioneringsflygen till FRA för vår del inför OZ i F till ICN var endast möjlig med SK

7. joemume

joemume Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan du utveckla denna lite? Har det att göra med deras upphörande av joint venture?

8. Jag har flyttat all inlägg om detta ämne till en separat tråd för att uppmärksamma situationen.

Hoppas ni har överseende med detta.

1 person likes this.
  9. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det började med kort inlägg i tråd på FT, där skribent hävdar att 1 nov. är sista dag för Lufthansa överhuvudtaget med USDM poäng.
    Vi har en resa bokad i oktober med OZ i first ARN-FRA-ICN-NRT där Lufthansa C gick alldeles utmärkt. till FRA. Vi gjorde således nästa bokning omedelbart för 3 veckor sedan
    ARN-FRA-ICN-SIN i februari 2014. Tre olika agenter både sverigenummer och USA informerar om att Lufthansa ej är möjligt efter 2013-11-01.
    Praktiskt sett innebär det ju bara något längre layover i FRA då SK är enda möjlighet. Jag tror säkert att sammanslagningen är orsak till denna förändring, och delar nu Björnströms uppfattning om att det är en god ide att köpa och omedelbart bränna poängen. Risk finns ju att även TG och OZ väljer att fasa ut USDM ur sina awardsystem när som helst.
    Tyvärr för oss kommer vi enligt Dr Miles knappast att hitta tre F Awards på samma flight inom AAdvantage.

10. Det hände ungefär likadant när bmi hade beslutat att lämna Star Alliance.
    Man kunde inte välja Lufthansa gruppens flygningar (Lufthansa, Austrian, Brussels Airlines, SWISS) på bonusresor med bmi Diamond Club långt innan bmi faktiskt lämnade Star Alliance.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!