Senaste nytt

USA slutet av Augusti, villrådig!?

Dr. Miles

Expert
Min erfarenhet för SAS Eurobonus är att ANA visar exakt samma tillgänglighet som SAS försäljare ser. (Som en information till OP. För andra program stämmer det absolut att vissa begränsar tillgängligheten eller har bättre tillgänglighet på vissa bolag)

Precis. Min poäng var att SAS EuroBonus(eller andra flygbonusprogram) ibland kan inte se platstillgång av ANA(NH) flygningar som visas på ANA webbsida.
Jag har upplevt några gånger att agenter på bmi/US Airways kunde inte se platstillgång av ANAs inrikes flyg i Japan.
 

Roger J

Medlem
OK, jag förstår vad du menar. Nu lär väl inte OP flyga CPH-USA med ANA antagligen, så då kan han nog utgå från att ANA visar som det är. :)
 

Dr. Miles

Expert
Sitter med oerhört(!) bekymrande problem, hur tar jag mig på bästa sätt ToR USA?

Anser själv att jag har rätt bra koll och är dessutom flitig läsare här men ändå får jag inte någon rätsida på resan. Tanken var följande (2 personer):
20/8 CPH-LAS
25/8 LAS-NYC
1/9 NYC-CPH

FYI, det finns 2 Business class award platser på Singapore Airlines flight SQ61 mellan Houston och Moskva Domodedvo på 1 Sep 2012.


Kod:
IAH  Houston George Bush Intercnt'l TX US [KIAH]
DME  Moscow Domodedovo RU [UUDD]
SAT  01 Sep 2012 | [B]2 Seats[/B]

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  -------------------------------------
SQ         61      IAH   17:30     DME   14:00 +1  77W      FA+ FM+ FS+  CA+ CM+ [B]CS+[/B]  YA+ YM+ YS+
 
Så har där blivit två platser lediga hem med UA106 på en 777. Någon som vet hur deras business class är? Har economy extra via stockholm nu, är det värt att ta UA flighten via MUC? Någon som vet om det är dyrt bränsletillägg på UA's flighter?
 
Så har där blivit två platser lediga hem med UA106 på en 777. Någon som vet hur deras business class är? Har economy extra via stockholm nu, är det värt att ta UA flighten via MUC? Någon som vet om det är dyrt bränsletillägg på UA's flighter?
UA ligger i topp vad gäller rekomendationer att undvika :D Nu är frågan om det inte är en gammal CO rutt som flygs som UA nu. IAH-DME med SQ var nog absolut bästa alternativ.
 
Last edited:

Senator

Moderator
UA106 EWR-MUC är en f.d. CO flygning där man har använt B767-200/-400 med CO BusinessFirst. Dessa B767-200 verkar inte få senaste produkt då man går av med pension snart medan B767-400 skall uppgraderas om jag har fattat allt rätt.

Frågan är om det är en f.d. CO eller f.d. UA B777 du skall med. Är det CO blir det mycket bra, och jag tror f.d. UA har nästan alla nya (men gamla UA) uppgraderade produkt.
 
UA106 EWR-MUC är en f.d. CO flygning där man har använt B767-200/-400 med CO BusinessFirst. Dessa B767-200 verkar inte få senaste produkt då man går av med pension snart medan B767-400 skall uppgraderas om jag har fattat allt rätt.

Frågan är om det är en f.d. CO eller f.d. UA B777 du skall med. Är det CO blir det mycket bra, och jag tror f.d. UA har nästan alla nya (men gamla UA) uppgraderade produkt.

När jag tittar på ANA och Expertflyer (både seat map och flight info) står det 777 så det border vara. När jag sedan tittar på platstillgång och jämför seat map med de som finns tillänglia på UA's hemsida så verkar det matcha med deras lie flat stolar. https://www.united.com/web/en-US/content/travel/inflight/aircraft/777/200/v6.aspx
Är inte dessa nya? Mycket möjligt att det har varit ett CO plan tidigare om de uppdaterat hemsidan med layout från alla de olika modellerna.

Om den hårda produkten skulle vara bra, vad är det ni anser är dåligt? Service, mat, utbud av dryck?
 
UA106 EWR-MUC är en f.d. CO flygning där man har använt B767-200/-400 med CO BusinessFirst. Dessa B767-200 verkar inte få senaste produkt då man går av med pension snart medan B767-400 skall uppgraderas om jag har fattat allt rätt.

Frågan är om det är en f.d. CO eller f.d. UA B777 du skall med. Är det CO blir det mycket bra, och jag tror f.d. UA har nästan alla nya (men gamla UA) uppgraderade produkt.

Efter efterforskningar verkar det vara ett gammalt CO plan med följande konfiguration: SeatGuru Seat Map United Airlines Boeing 777-200ER Flat Bed (Originally Continental)

Valde det via MUC hem istället för E+ med SAS via ARN, känns som man får lite mer för poängen även om det blev ca 1000kr mer per person i skatter och bränsletillägg......
 
Toppen