Senaste nytt

USA inkl Alaska

hoss

Medlem
Har varit ute på en liten semestertur i november 2014 som startade i Austin, kanonstad! Flög sen Dallas-Anchorage via Seattle. Första sträckan American Airlines First Class. Bra utrymme, bra service och mat men stolen var inte särskilt bekväm. Fortsatte med Alaska Airlines i economy, hyggligt benutrymme och fräscht plan. Samma sak ner till Los Angeles, fräscha plan och på sträckan Portland-LAX, mycket bekväma stolar i First. Alaska var intressant men tämligen glesbefolkat utanför Anchorage-regionen. Åkte Richardson Highway, en sträcka på ca 25 mil, och mötte två älgar och fyra bilar. Var upp till Fairbanks ett par dagar och sen Denali Highway ner mot Anchorage. Besökte även Seward vid kusten. Fantastisk natur nästan överallt men som kanske gör sig bättre sommartid. Har nu besökt/rest i 48 stater, får se om jag klämmer dom två sista någon gång i framtiden (Hawaii och South Dakota).
 

agehall

Medlem
Alaska är visserligen underbart på sommaren, men det är på vintern man upplever det på riktigt. Nu har de ju en usel vinter i år, så jag vet inte riktigt hur pass "på riktigt" det blir, men jag vill iaf åka tillbaka en vinter.
 

OliT

Medlem
Jag var i Seward på vårkanten, när turismsäsongen var i startgroparna. Åkte bland annat på en glaciärtur (vi såg späckhuggare!). Rätt ruggigt väder, men trevligt folk. Stammisbaren "Pit bar" utanför stadskärnan - där man får ha öppet längre - rekommenderas starkt.
 
Toppen