Senaste nytt

USA Global Entry program

Bamsefar

Medlem
Det udda är, för mig, att när jag idag passerar immigration så ger jag normalt bara ena handens fyra fingrar som bevis på vem jag är. Inget foto eller liknande... Känns redan som half-global-entry, tydligen så känd i deras system. Inte en enda kontrollfråga ens. Bara tvärs igenom systemet... Så kön senast på EWR i förra veckan (25 minuter kö...) är mera en sovande sak än något annat... Ja tack, jag vill ha full-global-entry nu ;-)
 

Senator

Moderator
Det udda är, för mig, att när jag idag passerar immigration så ger jag normalt bara ena handens fyra fingrar som bevis på vem jag är. Inget foto eller liknande... Känns redan som half-global-entry, tydligen så känd i deras system. Inte en enda kontrollfråga ens. Bara tvärs igenom systemet... Så kön senast på EWR i förra veckan (25 minuter kö...) är mera en sovande sak än något annat... Ja tack, jag vill ha full-global-entry nu ;-)

Lite av en eklektisk grupp ovan med Tyskland, Sydkorea, Storbritannien, och Qatar i tillägg till tidigare medlemmar som Kanada, Mexiko och Nederländerna. Har man permanent uppehållstillstånd (PUL) ett s.k. "Green Card" fast man inte är amerikansk medborgare kvalar man då också.

Men i snitt 4 gånger per år är det sällan jag får många frågor. Mina 3 senaste besök har varit med BvM som kan nyttja "Disabled Line" så vi talar max 30 sekunder innan man är genom, med i snitt 2min kötid.
 
Toppen