Senaste nytt

USA ESTA & Visum tråd

agehall

Medlem
Det låter ju helt klart som att Amerikanska ambassaden gör en mycket mildare tolkning av det hela än vad all nyhetsrapportering jag har sett gör.
 

Troy1

Medlem
Bättre att hämta information från Amerikanska ambassaden än från Aftonbladet.

Please note that this Executive Order does not restrict the travel of dual nationals, so long as they hold the passport of an unrestricted country—such as Sweden—and possess a valid U.S. visa, if required. They may resume travel to the United States.

Swedish passport holders are generally eligible for the Visa Waiver Program. However, as before the Executive Order, dual nationals of Iraq, Iran, Syria, and Sudan are not eligible for the Visa Waiver Program and must have a visa for travel. Such individuals may apply for a U.S. visa as needed at a U.S. Embassy or Consulate.


U.S. Embassy, Stockholm

Det Aftonbladet skrev gällde när det skrevs. Sedan ändrade ju USA reglerna igen angående personer med dubbla medborgarskap. Så de som de skrev var korrekt.
 

AABack2ARN

Medlem
Du menar inte US CBP, US Customs and Border Protection?

Men va tusan nu avslöjade du den hemliga koden och deras sökmotorer kommer hitta hit ;)

Jag har nog gjort i storleksordningen 50 flighter i domestic F förra året med AA, UA och DL. Ingen gång har jag fått det. Däremot har min chef fått det i ekonomi med SAS på väg hem från ORD.

Det är imponerande med tanke på att inga utländska bolag är med i TSAPre systemet trodde jag. Men det var uppenbarligen fel.

Jag har på de senaste 5 resorna till USA fått TSAPre på 4 av dessa resor och frun på samtliga 5 (vi har bägge status hos AA). Det roliga var att frun fick det före mig då hon var sapphire och jag emerald. Men det vore lite tråkigt om denna förmån försvann.
 

agehall

Medlem
Det är imponerande med tanke på att inga utländska bolag är med i TSAPre systemet trodde jag. Men det var uppenbarligen fel.
Det är precis vad jag också har hört, men jag har sett hans boarding pass och det står onekligen TSA Pre på det... Min teori är att han fick det för han hade anslutning med UA och de skrev ut samtliga boardingkort, men det vet jag inte säkert.
 

AABack2ARN

Medlem
Min teori är att han fick det för han hade anslutning med UA och de skrev ut samtliga boardingkort, men det vet jag inte säkert.

Så kan det vara. Vi brukar få TSAPre i London på AA-utskrivna boardingkort. Men säkerhetskontrollen på LHR tittar bara surt på mig när jag vägrar ta ut vätskor och elektronik med hänvisning till TSAPre... Jag har hitills förlorat varje argumentation ;)
 
Toppen