Senaste nytt

US Dividend Miles vs UA Mileage Plus

Den största nackdelen jag stött på är att UA inte har varit särskilt bra på att kreditera poäng från partnerflygningar som inte registrerats trots att rätt nummer uppgetts. Det har tagit väldigt lång tid att efterregistrera poäng de senaste månaderna (de ligger enligt uppgift efter sedan sammanslagningen med CO). Reser man med UA kan man efterregistrera direkt online och det går snabbt, i övrigt inte.

Det går alldeles utmärkt att efterregistrera flyg med partnerbolag, min senaste tog sådär 15 dagar enligt vad de anger. Finns ett mycket smidigt formulär online.
 

JensE

Medlem
En nackdel med UA är att man inte har lounge access som UA Gold när man flyger inrikes. (gäller väl alla amerikanska program kanske)
Dock var en inofficiell perk som europeisk invånare gratis president club kort (lounge kort).
Vet inte om detta är nu är borttaget eller ej. Har precis förlorat min status (nere som UA premier nu) så kan inte verifiera :)
 

henrik l

Medlem
Fick nyss en fråga från en kollega om vilket FFP jag rekommenderar, eftersom han tycker att EB känns lite skakigt (han brände fö poängen i shopen:p). Han flyger inte tillräckligt för att få status, men det blir en del Europa + long haul främst till USA. Närmast har ha en Swiss till Lyon och en Brussels Airlines till USA.

Premisserna är: Uteslutande ekonomibiljetter och hålla liv i poängen länge.

Jag kan inte *programmen i detalj, men efter att ha kollat lite verkar UA's milageplus kunna vara ett bra alternativ. Verkar ge bonus även på billigare ekonomibiljetter, samt att det är väl som med de andra US-bolagen, en aktivitet var 18:e månad för att hålla liv i poängen?!
 

agehall

Medlem
Låter väl som att UAMP är lämpligt. Om han vill köpa miles för att göra roliga saker är ju USDM lite bättre CPM oftast, men UA har klara fördelar, så om han inte redan investerat i USDM skulle jag nog säga UA.
 
Toppen