Senaste nytt

US Dividend Miles vs UA Mileage Plus

jumbooze

Medlem
Jag antar att du har mera status än strumpor men jag tror att med status så kan du få mindre avgifter vid awardbokningar och liknande priority hotline osv.
 

Alx

Medlem
Just det UA erbjuder one way awards, det gör inte US!

Som AHO påpekar kräver UA minst 4 segment med de för att uppnå status, även om detta verkar stämma ganska dåligt i praktiken. Jag fick min första statushöjning tidigare i år utan att ha rest med UA. Det verkar som att code share i alla fall ibland tycks räknas som ett UA segment. Men UA har haft mycket strul med Mileage Plus under våren så jag törs inte svära på att det är korrekt framöver.

Det enda av värde med UA statusnivå om du inte reser med UA och redan har *gold är ju att du tjänar extra miles med bl.a. LH samt att du reducerar eller helt slipper vissa avgifter i samband med awards, ombokningar och upgrades.
 

agehall

Medlem
Reducerade avgifter är ju alltid ett plus. Det är ju även trevligt att kunna boka one-way awards, men jag undrar om jag verkligen kommer att använda det. När jag utnyttjar awards är det för att ta med frugan på semester och då är det R/T som gäller.
 

Dr. Miles

Expert
Fördel med UA är, som redan skrivits, online award booking.
Det är WYSIWYG, i alla fall nästan.

När det gäller US DM, kan det hända att ANA, Aeroplan, Uniteds online sidor visar platstillgång, men US agent säger att det inte finns.
 

Alx

Medlem
De hade en "rea" nyligen, men inte alls lika bra som US. Man kan också köpa extra poäng till reducerat pris när man reser med UA, men inte heller detta går att jämföra med US.

OT: UA säljer också statushöjande poäng när man reser med UA. Kostnaden för detta är helt horribelt hög och något man måste vara mycket desperat (alt. väldigt nära en ny nivå) för att ens överväga.
 

charlesswe

Medlem
Du kan alltid köpa UA miles för 2cpm medan att:

1- Boka en fully refundable ticket för en 10k miles lång flygning
2- Kolla på bokningen, du blir erbjuden att köpa miles för 2cpm i multiplar av längden av sträckan.
3- Poängerna depositeras direkt på kontot
4- Avboka resan

Du har alltid 24timmar för att avboka på United.com.

Det är LITE dyrare än US (de kostar 1.88cpm med 100% rea)
 
Last edited:
Toppen