Senaste nytt

US Dividend Miles Buy miles riktad kampanj t.o.m 2013-NOV-30, upp till 100% bonus

palmen

Moderator
Blev tyvärr inte utvald till den nuvarande 100% kampanjen i november och det känns lite mörkt nu när AA sammanslagningen verkar vara på g igen. Någon som har någon kvalificerad chansning om det kommer en öppen kampanj i december eller har andra kreativa förslag på hur man kan få ihop 2*90 000 miles utan att betala fullpris för miles? Alternativt förslag på andra sätt att ta sig japan- USA (destination)- Europa (stopover)-japan i Business på ett prisvärt sätt? Hade mina förhoppningar på att kunna ge lite roliga reserapporter från business class "digital nomad" style! :)

Om jag förstod det rätt från en annan tråd så kan någon som fått erbjudandet gifta miles till en annan. Dvs man köper miles till någon annans konto (inte samma som share när man faktiskt behöver egna poäng).
Det skulle kanske vara ett alternativ på att få in 100k i alla fall.
Man kan nog inte få giftat flera ggr och jag har ingen aning om man kan köra både gift och buy under samma kampanj.

Någon som är lite mer insatt i USDM kanske kan reda ut detta?
 

henrik l

Medlem
Så här ser jag att det står: "The maximum number of Buy and Gift Bonus miles that can be received by one member for this offer is 50,000 bonus miles. For Gift purchases, bonus will be awarded to the recipient. All miles purchased beyond this limit will not be eligible for a bonus"​

Min tolkning är att man kan max ta emot 50 000 bonus på ett konto och det borde kunna vara en blandning av "buy" och "gift". Sen har det väl iofs funnits uppgifter om att bonusen har kunna bli högre om man köpt två poster som understiger 50k miles. Däremot står det ju inte klart och tydligt om man kan "gifta" 50k miles till flera konton, alternativt om man köper 50k till sig själv och ger 50k till en partner.

Det borde ju gå att testa hur intelligent systemet är. Först köper man 50k till sig själv. Lite senare kan man testa att köpa ytterligare 50k till sig själv och man inte får någon bonus, kan man anta att det finns några spärrar i systemet. Sen kan man ju testa samma sak med gift. Får man däremot ett bonus erbjudande andra gången man försöker köp 50k, då är det nog en indikation på att man bör kolla villkoren noga om ska testa med både "buy" och "gift".
 

rob74

Medlem
Fick detta erbjudande. Förra svängen blev det inget köp, så frågan är hur man ska göra nu...
Kanske blir att toppa upp kontot något.

(Jag är lite frestad att bränna 100k av mina 254k på en liten Asientripp i december, nu när det kanske inte blir något julbord.
Har hittat lite skoj under några dagar däromkring...
Vore kul att köra en till Star-award innan det blir flytt till Oneworld.)
 

palmen

Moderator
Så här ser jag att det står: "The maximum number of Buy and Gift Bonus miles that can be received by one member for this offer is 50,000 bonus miles. For Gift purchases, bonus will be awarded to the recipient. All miles purchased beyond this limit will not be eligible for a bonus"​

Min tolkning är att man kan max ta emot 50 000 bonus på ett konto och det borde kunna vara en blandning av "buy" och "gift". Sen har det väl iofs funnits uppgifter om att bonusen har kunna bli högre om man köpt två poster som understiger 50k miles. Däremot står det ju inte klart och tydligt om man kan "gifta" 50k miles till flera konton, alternativt om man köper 50k till sig själv och ger 50k till en partner.

Det borde ju gå att testa hur intelligent systemet är. Först köper man 50k till sig själv. Lite senare kan man testa att köpa ytterligare 50k till sig själv och man inte får någon bonus, kan man anta att det finns några spärrar i systemet. Sen kan man ju testa samma sak med gift. Får man däremot ett bonus erbjudande andra gången man försöker köp 50k, då är det nog en indikation på att man bör kolla villkoren noga om ska testa med både "buy" och "gift".

Jag borde med andra ord kunna gifta till min polare och sedan efter det försöka köpa till mig själv. Då har ingen av våra konton fått mer än 50k bonus miles i alla fall, jag triggar dock amex 2-4-1 :)
Enda man funderar lite över är att det står "buy or gift" i mailet jag fått.
 

agehall

Medlem
"Buy or gift" = Köpa nya miles till något konto (buy = ditt konto, gift = någon annans konto)
"Share" = Ta miles från ditt konto och ge till någon annan.
 
Toppen