Senaste nytt

[US Dividend] Bästa strategi för att boka First Class-rewards med partners?

Fair enough. Det kan gå snabbt ibland.

Man kan också jämföra med United/Continental, som kanske är mer relevant avseende AA/US än ett mindre Europeiskt bolag, vilket, om jag minns rätt annonserades publikt i Maj 2010, och har tagit avsevärt längre tid att slå ihop bonusprogrammen fullt ut.
 

Senator

Moderator
Fair enough. Det kan gå snabbt ibland.

Man kan också jämföra med United/Continental, som kanske är mer relevant avseende AA/US än ett mindre Europeiskt bolag, vilket, om jag minns rätt annonserades publikt i Maj 2010, och har tagit avsevärt längre tid att slå ihop bonusprogrammen fullt ut.

I fallet AA/US tror jag ditt scenario är mer lämpligt. Personligen tycker jag dock att ha UA MP eller US DM som huvudprogram är lämpligt om man reser mycket med dessa, och framförallt mycket till/från Nordamerika så man kan dra fördel av deras förmåner som på många sätt är kopplat till uppgraderingar. Är man baserat i Europa, och reser till stor del inom Europa samt Asien tycker jag det finns bättre alternativ. Men köp av miles/poäng verkar US DM vara överlägsna alla andra.
 

A380*G

Medlem
[US Dividend] Bästa strategi för att boka F-rewards med partners?

Vad anser ni, nöja mig med C på SIN-LHR för 80,000 miles eller ta F på LX/LH från Kina/Japan/Korea till Europa för 100,000 miles? Hmmm... :s :D ;)
 

Dr. Miles

Expert
Vad anser ni, nöja mig med C på SIN-LHR för 80,000 miles eller ta F på LX/LH från Kina/Japan/Korea till Europa för 100,000 miles? Hmmm... :s :D ;)
Självklar du ska sikta högt! First class mellan North Asia - Europe!

Passa också på ANA F om du kan hitta award plats. Deras bränsletillägg är skyhög annars.
 

A380*G

Medlem
Självklar du ska sikta högt! First class mellan North Asia - Europe!

Passa också på ANA F om du kan hitta award plats. Deras bränsletillägg är skyhög annars.

Ja... ANA F ena hållet och LH/LX andra hållet med passering genom FRA... å andra sidan har jag inte testat vare sig A380 eller SQ longhaul C...
 

A380*G

Medlem
Lite korrektion.
Vanligtvis kostar South Asia - Europa award i Business class 90.000 US miles, men vem vet, man har tur och får Singapore-London t/r för 80.000 miles i alla fall. :cool:

Var lite otydlig, åker ju från north Asia med transfer i south east asia isf. Bör bli 80,000 miles va?
 

rob74

Medlem
Eller så blir det som bekräftats för mig alldeles nyss: First Class bonusresa till Australien med stopover i Bangkok på hemvägen, 110.000 miles!!! :D:D
Det står ju 150.000 i award chart, men de kanske räknade SYD som stopover istället och BKK som destination, hmmm??? :confused:
Tackar för det, i alla fall!
 
Toppen