Senaste nytt

[US Dividend] Bästa strategi för att boka First Class-rewards med partners?

Senator

Moderator
Om du krediterar alla dina Star Alliance flygningar till US Dividend Miles kanske du kan bli Chairman's Preferred. Då behöver du inte betala av-/ombokningasvgifter.

Även vid Gold Preferred slipperd du att betala bokningsavgift(iofs du slipper när du betalar via Svenskt nummer) och Quick ticketing fee 75 USD.

Jag hade väntat lite med detta tills vi vet lite mer om AA och US. Det är ganska tydligt att en vidare konsolidering av den amerikanska flygbranschen behövs, och det ligger nu konkreta erbjudanden på bordet som säger att det blir AA och One World om dessa två går i hop. Så personligen, hade inte jag lagt några statushöjande miles på US DM innan detta avklaras.
 

agehall

Medlem
Finns det verkligen konkreta bud från AA? Jag vet att det spekuleras mycket i ett samgående, men jag har nog missat att det kommit faktiska bud.
 

agehall

Medlem
Intressant läsning. Vi får väl se vad som händer. Det framgår ju inte riktigt hur intresserade US är av det hela. Men visst skulle det kunna vara attraktivt för dem att gå samman med AA. Frågan är dock ifall konkurrensmyndigheterna i USA skulle tillåta det. De skulle ju bli läskigt stora.
 

Senator

Moderator
Intressant läsning. Vi får väl se vad som händer. Det framgår ju inte riktigt hur intresserade US är av det hela. Men visst skulle det kunna vara attraktivt för dem att gå samman med AA. Frågan är dock ifall konkurrensmyndigheterna i USA skulle tillåta det. De skulle ju bli läskigt stora.

Inte större än vad UA/CO eller NW/DL var, jag har svårt att se att man skulle säga nej. Man tittar kanske på en del av marknaden där båda dominerar och att man måste ge bort slots/gates som t.ex. LGA.
 

Dr. Miles

Expert
Även om miles på ert US Dividend Miles konto förvandras till American Airlines AAdvantage miles, behöver ni inte gråta. ;)

AAdvantage är också ett bra program som inte tar bränsletillägg på bonusresor(undantag på British Airways och IBERIA flygningar :().
Man kan boka bonusresan på olika kvalitets flygbokag bland annat Etihad Airways, Jet Airways, Cathay Pacific etc.

Mer info om bonusresa med AAdvantage, kan ni läsa i denna tråd:
http://www.businessclass.se/oneworld/205-american-aadvantage-buy-miles-kampanj-trad.html

Det pågår 30% bonus miles kampanj vid köp av AAdvantage miles fram till 2012-MAY-31.
 

Senator

Moderator
AHO, jag tror det blir en bra deal också. Dock var min "varning" att om man vill ha en plats att tjäna upp ett Star Guld eller motsvarande så är kanske inte US DM bästa stället just nu.
 
AHO, (...) Dock var min "varning" att om man vill ha en plats att tjäna upp ett Star Guld eller motsvarande så är kanske inte US DM bästa stället just nu.

Varför inte?

Statusnivåer är tidsbegränsade. Om en merger skulle bli verklighet, tar det alltid en längre tid att slå ihop flera olika verksamheter i realiteten. Så vitt jag kan se - om jag inte har missat något - finns det i nuläget ingenting konkret som överhuvudtaget antyder att US Dividend Miles skulle ersättas av någonting annat inom, säg, en 12-16 månaders period?
 

Senator

Moderator
Varför inte?

Statusnivåer är tidsbegränsade. Om en merger skulle bli verklighet, tar det alltid en längre tid att slå ihop flera olika verksamheter i realiteten. Så vitt jag kan se - om jag inte har missat något - finns det i nuläget ingenting konkret som överhuvudtaget antyder att US Dividend Miles skulle ersättas av någonting annat inom, säg, en 12-16 månaders period?

Titta hur snabbt BMI DC lämnade Star Alliance. Det gick på några månader.
 
Toppen