US-airways poäng på SAS flighter

Diskussion i 'Star Alliance' startad av henrik l, 27 Januari 2012.

1. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gjorde ett experiment häromdagen då jag flög CPH-GOT med SK på en businessbiljett och valde att kreditera poäng till mitt US-airwayskonto för avrunda upp saldot till närmaste tusental. Enligt US-airwys intjäningstabell ger business 150% och milen baseras enligt: "Dividend Miles members traveling on SAS Scandinavian Airlines will accrue based on the actual miles flown". Enligt Great Circle är sträckan CPH-GOT 142 miles. Så mycket riktigt fick jag 148+74 = 222 miles. Hela 6 miles extra:D

Nu var det iofs ingen katastrof för mig, eftersom jag samlar mina flugna mil hos British Airways. Men det var ännu en nyttig påminnelse om att man måste vara väldigt uppmärksam på reglerna för intjäning.

2. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad konstigt att de inte har minsta intjäning för korta sträckor. Det där blir ju löjligt för en fullprisbiljett. Om du flyger med SAS Göteborg-Arlanda får du 1500 poäng till Eurobonus (inkl elite-bonus) men även 1500 poäng till Lufthansa Miles & More (utan elite-bonus) eftersom de tillämpar minsta intjäning som gynnar dessa korta sträckor.

3. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Wow, ingen minimum i intjäning alltså? Snacka om snålt. För några år sedan hade Alitalia 1250 i minimumintjäning på internationella flyg men det är ändrat till ett lägre tal nu.

4. Många amerikanska flygbokag tog bort minimum intjäning för några år sedan. Tyvärr.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!