Senaste nytt

US Airways miles kampanj: 1 - 31 augusti 2013

JacobGBG

Medlem
Det verkar som Awardtravelr är alldeles sänkt av efterfrågningar på resor från ARN eller FRA nu, verkar som ni drar nytta av denna kampanj! ;-)
 

NotRyan

Medlem
SQ F SIN-CGK går oftast från "fel" terminal så att klämma in PR blir mer av en utmaning än ett nöje. Sist jag var där så sket jag i PR och gick till F loungen närmast gaten. Den funkade fint, Men jag gillar tanken med att jobba sig in i PR. Alltid. Oavsett.

Ja, Private Room skall alltid vara med, punkt!!! Eftersom flighterna till sydostasien går från T2 normalt så tar man höjd för det i stoppets längd.... :)
 

A380*G

Medlem
Gör ni era inköp av USDM inför merger med AA? Eller köper ni för att hinna boka *A före merger?

Du får hålla isär mergern med AA och uttag av miles. Merger med AA kommer antagligen ta ganska lång tid vi pratar 18-24 månader troligtvis. US Airways kommer dock lämna *A tidigare för OW. Fram till att mergern är klar kommer AA och US leva som två separata bolag med egna bonusprogram.

Mer om mergern diskuteras här: http://www.businessclass.se/oneworl...airways-united-states-airways-bekraeftad.html
 

Pushback

Medlem
Förstod det som att man kan använda USDM inom OW redan från slutet av 2013. Därför går jag i tankarna kring köp av miles eller ej. Qatar och Cathay First lockar ju en aning...
 

xvikmic

Medlem
Jag är lite ny inom det här, men om jag bokar t.ex. en resa med US airways miles. Går det sedan att kreditera den resan till ett bonusprogramm, som t.ex. Aegean eller SAS Eurobonus? Mvh,
 

A380*G

Medlem
Jag är lite ny inom det här, men om jag bokar t.ex. en resa med US airways miles. Går det sedan att kreditera den resan till ett bonusprogramm, som t.ex. Aegean eller SAS Eurobonus? Mvh,

Du kan dock lägga in ev. status så att du får tillgång till exempelvis *G-förmåner på en C-biljett.
 

FFS

Medlem
Jag funderar på att köpa miles för första gången men funderar över en sak.

Jag vill gärna åka med min sambo och funderar på villkoren kring att köra och skänka miles. Om jag köper 50000 miles på mitt konto med 100% bonus och sedan använder min sambos konto och skänker 50000 miles till mig, får jag bonus även för de milsen eller är det max 50000 miles i bonus per person?
 
Toppen