US Airways Dividend Miles vs. SAS EuroBonus

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Svenska73, 25 Juni 2013.

  1. Svenska73

    Svenska73 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Experter, hjälp mig med min strategi. Bakgrund: flyger enbart C och har EBS. Brukar snitta 25-45.000 miles per år då jag betalar för 1-2 C klass resor i longhaul till Asien eller USA. Snittar runt 100-150.000 miles på AMEX, SAS Eurobonus Shopping samt MC kort per år. Nyttjar AMEX kupong för 2 C klass till USA varje år dock så tycker jag att det är svårare att hitta bonusbiljetter numera. Struntar i status eftersom jag betalar för den klassen jag reser och hoppas inte på uppgraderingar.

    Dilemma: Flyger C klass ARN-DXB på Qatar i oktober och har lagt in USAIR dividend. Flyger Lufthansa/LX till BOS även i oktober. Frågan är om jag ska lägga in USAIR Dividends på den resan och köra på USAIR Dividends framöver eller om jag ska stå kvar på EuroBonus....

    Hur skulle ni göra?
     
  2. Med tanke på att US Airways (troligtvis) kommer försvinna under 2013 eller början av 2014 som en konsekvens av sammanslagning med American Airlines är det svårt att förutspå vad som händer med USDM.

    Jag hade lagt din Qatar Airways resa på BAEC om (stort om) allt blir klart enligt plan att Qatar Airways går med i OneWorld redan i oktober och LX till Eurobonus.
     
    1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×