Senaste nytt

US Airways Dividend Miles (USDM) uppgår i American Airlines AAdvantage under 2015

AABack2ARN

Medlem
Om man bokar resan till HNL via DFW behöver man ta övernattning där på utresan och man gör det lämpligen på hemresan också då man annars får en dag på en flygplats...

P.S. AA skickade ut mail om denna förbättring idag ser jag nu.
 

charmkurs

Medlem
Jag undrar ungefär samma sak. Efter att ha studerat Dr Miles utmärkta tabell (tack @ Dr Miles!) undrar jag om USDM:s regler om stopover i Oneworld-hubbar kommer att ändras så att man bara kan göra stopover i USA enligt AA:s regler, om jag förstår tabellen rätt. Jag vill ju till Oceanien via Sydamerika och göra en stopover där och inte i USA. Är det någon som har funderingar eller till och med sitter på information om vad som kommer att hända när sammanslagningen är genomförd?
 

Dr. Miles

Expert
Jag undrar ungefär samma sak. Efter att ha studerat Dr Miles utmärkta tabell (tack @ Dr Miles!) undrar jag om USDM:s regler om stopover i Oneworld-hubbar kommer att ändras så att man bara kan göra stopover i USA enligt AA:s regler, om jag förstår tabellen rätt. Jag vill ju till Oceanien via Sydamerika och göra en stopover där och inte i USA. Är det någon som har funderingar eller till och med sitter på information om vad som kommer att hända när sammanslagningen är genomförd?
US Airways Dividend Miles kommer integreras till American Airlines AAdvantage och det finns ingen annan utväg.
Därför vill du nyttja fördelar av US Airways Dividend Miles, bli av med dina miles före mars 2015.
Frequent flyer programs combine

In the second quarter of 2015, we'll integrate our Dividend Miles program into the AAdvantage program with three elite levels.
The 2015 AAdvantage program
 

henrik l

Medlem
Möjligen att vi har sett det tidigare, men om inte, idag kom väl den definitiva harmoniseringen. AA kör en kampanj, som väl är identiskt med US-Airways. Så konklusionen är som den förutspådda, det glada dagarna med köp av USDM-misles är slut, medan det har skett en marginell förbättring hos AA. Nu är väl frågan vad som händer med uttagstabellerna. En inte allt för vild gissning väl att det anpassas mot AA:(
 

charmkurs

Medlem
Möjligen att vi har sett det tidigare, men om inte, idag kom väl den definitiva harmoniseringen. AA kör en kampanj, som väl är identiskt med US-Airways. Så konklusionen är som den förutspådda, det glada dagarna med köp av USDM-misles är slut, medan det har skett en marginell förbättring hos AA. Nu är väl frågan vad som händer med uttagstabellerna. En inte allt för vild gissning väl att det anpassas mot AA:(

Enligt info under FAQ på sidan om sammanslagningen stod det tydligt att det är AA:s uttagstabeller som kommer att gälla, tyvärr...
 
Visst är det så att bokar man award innan förändringen träder i kraft men reser efter förändringen trätt i kraft så gäller villkoren som gäller vi bokningstillfället?
 
Toppen