US Airways Dividend Miles stoppar Lufthansa First awardbiljetter

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Ubbe, 26 Januari 2013.

1. Från 1/1 2013 går det inte längre att boka Lufthansa first med US-Airways Divended Miles. Låter som en betydande försämring.
    LH_blockad.jpg

länk

Texten säger: "1) Beginning January 1, 2013, award redemption in Lufthansa first class cabin is unavailable
    2) Award redemption on the Singapore Airlines Suites, First Class and Business Class cabin products on the A380, B777-300ER and A340-500 aircraft is currently unavailable
    3) Award redemption on Hawaiian Airlines is available on inter-island and South Pacific flights only
    4) Award redemption on Qatar Airways and Royal Jordanian is temporarily unavailable
    5) Award redemption on Virgin Atlantic is only available in economy class"

Ubbe

Last edited: 26 Januari 2013
  2. GillBates

GillBates Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. Missat de inläggen. Var i Asien och njöt av värmen så prioriterade bort många inlogg på siten ;-) .

1 person likes this.
  4. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min fråga är om detta stämmer eller går det inte att boka in Lufthansa F inom två veckor från resdag? Någon som provat och vad säger agenterna?

5. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Den agent jag pratade med som jag fick infon från sa att det inte gick över huvud taget. Har dock inte testat att boka och kört agent roulette.

6. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Aj det var ju tråkigt att höra. Förstår inte riktigt att de endast förbjuder F på Lufthansa inte på samtliga bolag, att de förbjuder F på SQ har ju mer att göra med att SQ inte släpper F-award på de flygplanstyperna.

7. Det kostade extra även för bmi Diamond Club (10.000 bmi miles per segment för Lufthansa First), så misstänker jag att kostnaden av Lufthansa First class award är högre än andra flygbolags First class.

8. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tycker man borde kunna differentiera pss som hotell gör, dvs vissa F är dyrare än andra med miles. På så sätt elimineras inte möjligheten men man stryper intresset.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!