Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Dr. Miles

Expert
ARN-FRA-DEN-(nästa morgon)-LAX // SFO-MUC-ARN för 125 000 poäng + 700 SEK i skatter och avgifter.

När jag bokade ARN-VIE-HRK(Kharkov, Ukraina) t/r fick jag betala 125 USD endast för avgifter(Award processing fee: 50 USD + Quick ticketing fee: 75 USD). Plus skatter 85 USD.
Totalt blev det ca 1,460 SEK.

700 SEK inkl. avgifter låter mycket låg, eftersom du måste ändå betala minst 50 USD endast avgifter(Award processing fee: 50 USD).

Är du kanske US DM Chairman's Preferred?
 

fcl

Medlem
700 SEK inkl. avgifter låter mycket låg, eftersom du måste ändå betala minst 50 USD endast avgifter(Award processing fee: 50 USD).

Är du kanske US DM Chairman's Preferred?

Nej, jag har hela noll statusmil någonsin krediterade tillUS, enbart köpta. Så vitt jag uppfattade det så är det ingen "Award processing fee" på sådana awards måste bokas via telefon. Eller så vann jag på agentrouletten....

Quick ticketing fee:
A non-refundable quick ticketing fee of $75 applies to all award reservations purchased within 14 days of travel.

US Airways | Dividend Miles membership guide

Du verkar ju vara haj på bokningssystemen så detta kanske säger dig mer än det gör mig:

SEK FARE * * * * * *TAX-SEK * * TAX-SEK * * * * * * * * *SEK TTL
* * *00 * * * * * * * *157 YA * * *575 XT * * * * * * * * * 732

* * /FC 12APR12STO LH X/FRA LH X/DEN UA LAX M0.00OBP125 /- SF
* *O LH X/MUCLH STO M0.00OBP125 NUC0.00END ROE6.34194 XT109DE
* *317RA34AY33XA46XY36YC
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Nej, jag har hela noll statusmil någonsin krediterade tillUS, enbart köpta. Så vitt jag uppfattade det så är det ingen "Award processing fee" på sådana awards måste bokas via telefon. Eller så vann jag på agentrouletten....

Det är "Call center award ticketing fee: 40 USD" som du sliper när du inte kan boka bonusresa online. Men inte Award processing fee: 50 USD(ex-Europa).

Ang. Quick ticketing fee viste jag att det skulle debiteras för att jag bokade bonusresan dagen innan och en vanlig biljett skulle kosta över 10,000 SEK för Stockholm-Kharkov t/r.
 

Dr. Miles

Expert
SEK FARE * * * * * *TAX-SEK * * TAX-SEK * * * * * * * * *SEK TTL
* * *00 * * * * * * * *157 YA * * *575 XT * * * * * * * * * 732

* * /FC 12APR12STO LH X/FRA LH X/DEN UA LAX M0.00OBP125 /- SF
* *O LH X/MUCLH STO M0.00OBP125 NUC0.00END ROE6.34194 XT109DE
* *317RA34AY33XA46XY36YC

157 YA är svensk passageraravgift.
575 XT är summan av andra flygplatsers skatter.
 
Nu när man missade den här gobiten, när kommer nästa tro? Eller ligger någon annan liknande och snurrar på andra bolags bonusprogram? Såg AAs grej där men det är ju som sagt inte Star Alliance vilket jag är på jakt efter.
 

Dr. Miles

Expert
Det är ganska sannolikt att liknande erbjudande kommer inom 3-6 månader.

De hade 100% bonus promo och 85% bonus + 15% bonus(för de som är registrerad i Nordamerika) promo sista halvåret.
 

tommy76se

Ny medlem
En fråga om man köper F-class eller C-class biljetter via US Airways kan man fortfarande när man reser sätta dessa på sin Eurobonus och få nivå höjande med 200% (C) och 300% (F) eller är det 0 miles som gäller när man köper bonus resor för miles? Har inte kunnat få fram denna informationen någonstans.
 

Dr. Miles

Expert
En fråga om man köper F-class eller C-class biljetter via US Airways kan man fortfarande när man reser sätta dessa på sin Eurobonus och få nivå höjande med 200% (C) och 300% (F) eller är det 0 miles som gäller när man köper bonus resor för miles? Har inte kunnat få fram denna informationen någonstans.

Man får ingen poäng/miles från bonusresor. (om flygbolaget inte gör mistag. :p)
 

jth

Medlem
Det är ganska sannolikt att liknande erbjudande kommer inom 3-6 månader.

De hade 100% bonus promo och 85% bonus + 15% bonus(för de som är registrerad i Nordamerika) promo sista halvåret.

Så om man har möjlighet att registrera sitt konto på en USA-adress kan man alltså få lite extra poäng där? :)
 
Toppen