Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

fcl

Medlem
Dags för rapport om hur min bokning gick. Jag hade förberett ett kalkylark med data om vilka flighter jag hittat med hjälp ANA och KVS. Det som var grundbulten i min resa var att jag ville åka till västkusten i USA i mars-maj 2012. Eftersom Lufthansa flyger A388 mellan FRA-SFO så har jag letat efter F på denna. Jag har hittat några olika dagar tidigare och hade nu siktat in mig på 24 April då fanns en F ledig för award SFO-FRA. Detta kollade jag för säkerhets skull precis innan jag ringde till US Airways.

Det var svårt att hitta någon bra utresa direkt till SFO eller LAX fick jag börja lite efter anslutningar. Eftersom jag vill prova F-terminalen i FRA så behövde jag hitta Lufthansa-flighter. Jag hittade några via YYC, YVR och DEN och den sistnämnda gav en lagom lång resa med en möjlighet att stanna till över natten i Denver där jag aldrig varit.

Agenten på US Airways gissar jag satt i Storbritannien och han var mycket hjälpsam. Problemet som uppstod var att "min" SFO-FRA försvann innan jag hann boka den (KVS visar nu samma sak) men detta lyckades agenten lösa genom att hitta SFO-MUC (som inte hade availablity i KVS) på samma dag istället. Det var inga diskussioner om att det var svårt att boka just LH F men agenten ursäktades sig flera gånger med att han sökte efter platser så kanske la in ett extra kol för att hitta dem utan att jag märkte något.

Så den bokning jag gjorde var:

ARN-FRA-DEN-(nästa morgon)-LAX // SFO-MUC-ARN för 125 000 poäng + 700 SEK i skatter och avgifter.

Så till våren blir det Highway 1 och ett besök på Stanford där jag studerade för ett antal år sedan. Däremot inte A388 denna gång om jag inte hittar ledig F på rätt dag och betalar US$150 för att ändra biljetten, men dessa pengar känns bättre använda på resmålet istället.
 

Dr. Miles

Expert
Så den bokning jag gjorde var:

ARN-FRA-DEN-(nästa morgon)-LAX // SFO-MUC-ARN för 125 000 poäng + 700 SEK i skatter och avgifter.

Så till våren blir det Highway 1 och ett besök på Stanford där jag studerade för ett antal år sedan. Däremot inte A388 denna gång om jag inte hittar ledig F på rätt dag och betalar US$150 för att ändra biljetten, men dessa pengar känns bättre använda på resmålet istället.

Jag har aldrig varit USA själv, men min kollega sa till mig att det är bäst att köra San Francisco -> Los Angeles på Route 1 än at köra Los Angees -> San Francisco.
För att man kör högersida där precis som här i Sverige. Vilket innebar att du kan se Stillahavet på högersida utan att andra bilar skymmer ditt sikte om du kör San Francisco -> Los Angeles.
 

Gnopps

Medlem
ARN-FRA-DEN-(nästa morgon)-LAX // SFO-MUC-ARN för 125 000 poäng + 700 SEK i skatter och avgifter.
Tar inte US Airways ut något bränsletillägg på bonusbiljetter? Det är ju toppen!

Jag har aldrig varit USA själv, men min kollega sa till mig att det är bäst att köra San Francisco -> Los Angeles på Route 1 än at köra Los Angees -> San Francisco.
För att man kör högersida där precis som här i Sverige. Vilket innebar att du kan se Stillahavet på högersida utan att andra bilar skymmer ditt sikte om du kör San Francisco -> Los Angeles.
Jag körde ettan i höstas och det var vackrare än jag trodde. Besök i Cambria rekommenderas.
 

JacobGBG

Medlem
Undra hur lätt det blir o boka framöver nu när alla har tankat poäng hehe

Vart ska alla resa?

Det brukar inte vara några som helst problem så länge det är business, ska du flyga First så är det ständigt knepigt däremot. Men detta är universiellt och inte lokaliserat till när US har sinna kampanjer.
 
Jag gör just nu min tredje "US Airways-sponsrar-mitt-First-Class-behov"-resa. Flög ARN-FRA-ZRH-HKG med LH/LX i fredags och flyger hem HKG-MUC-ARN med LH imorgon. Hade tur att det fanns ledig plats med LX. Det är gamla F som gäller på deras A340, men det är väldigt trevligt ändå (understatement). Det hjälper förstås med ett par flaskor Cuvee Louise :) som i sig finansierar en del av resan. Och FCT/FCL i FRA/MUC blir aldrig fel.

Hälsningar från Conrad Hong Kong!
 

Fredrik

Medlem
Men titta vad det stod i nyhetsbrevet. Betyder det inte att om A skänker till B som skänker till A har de tjänat poäng?

Share miles & give 50% more

Through July 31, share miles and your friend or family member will get a 50% bonus, up to 25,000 miles for free!

Share miles
 

Dr. Miles

Expert
Om Pelle skänker 50,000 miles till Kalle, då får Kallle 50,000 miles + 25,000 bonus miles.

Det är billigare(567.50 USD) än att köpa 25,000 miles(739.06 USD: utan 100% bonus miles förstås).
 
Toppen