Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Magino

Medlem
Om jag har förstått det hela rätt förfaller milesen 18 månader efter senaste aktiviteten. Så det är bara att se till att man lägger in några poäng på kontot varje år så ska det finnas där för alltid. Vill man inte offra en flight så kan man alltid köpa till 1000 miles för omkring $30.
Men om US kommer fortsätta som de gjort de senaste året, så kommer det komma många fina miles kampanjer i framtiden!
 

JacobGBG

Medlem
Jag överväger definitivt att skaffa ett andra konto i familjemedlems namn bara för att köpa deras poäng. Att deras partner award-chart är riktigt generös gör inte heller saken sämre.
 

rob74

Medlem
Om jag har förstått det hela rätt förfaller milesen 18 månader efter senaste aktiviteten. Så det är bara att se till att man lägger in några poäng på kontot varje år så ska det finnas där för alltid. Vill man inte offra en flight så kan man alltid köpa till 1000 miles för omkring $30.
Men om US kommer fortsätta som de gjort de senaste året, så kommer det komma många fina miles kampanjer i framtiden!

Låter bra! Har precis registrerat mig, så då ska jag väl klara 12-dagarsgränsen.
 

fcl

Medlem
Har någon bokat ett C-award för EU-US för 100 kpoints och vet om man får inrikesförstaklass i USA om man t.ex. flyger ARN-FRA-YYZ-SFO-FRA-ARN. Eller måste man då boka F för 125 kpoints. Eftersom jag kan tänka mig C på A380 SFO-FRA men räknar med att inte kunna få tag på F på denna flight så känns det "lagom" med ett C-award om jag slipper ekonomiklass på inrikessträckorna, där det ju inte finns business.
 

JacobGBG

Medlem
fcl,

Det har dykt upp en del rapporter på Flyertalk de senaste dagarna om folk som lyckats boka F på LH A380. Så det kan definitivt vara värt försöket att testa att boka efter lite trixande i ANA.
 

Gnopps

Medlem
Försökte precis köpa poäng till ett konto som skapades 8/6. Har alltså egentligen bara gått 11 dagar men hoppades att skapelsedagen skulle räknas för att hinna med Dinerskampanjen.

Har försökt betala två gånger nu med Diners men båda gånger har det stått "card rejected". Någon som har erfarenhet av det här och kan hjälpa?
 
Försökte precis köpa poäng till ett konto som skapades 8/6. Har alltså egentligen bara gått 11 dagar men hoppades att skapelsedagen skulle räknas för att hinna med Dinerskampanjen.

Har försökt betala två gånger nu med Diners men båda gånger har det stått "card rejected". Någon som har erfarenhet av det här och kan hjälpa?

Jag testade också att handla "för tidigt" i höstas och då gick köpet igenom men jag fick aldrig några poäng (inget felmeddelande) och pengarna drogs aldrig...
 

Bryant

Medlem
Försökte precis köpa poäng till ett konto som skapades 8/6. Har alltså egentligen bara gått 11 dagar men hoppades att skapelsedagen skulle räknas för att hinna med Dinerskampanjen.

Har försökt betala två gånger nu med Diners men båda gånger har det stått "card rejected". Någon som har erfarenhet av det här och kan hjälpa?

Jag har försökt boka flygblijetter med Diners idag på ba.com. Mitt kort accepterades inte, så jag ringde till Diners. De har tydligen strul med internetbetalningar. Fick ingen mer info än så. Bytte till Amex och det gick alldeles utmärkt att betala. Inga extra poäng å andra sidan..
 
Toppen