Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

rob74

Medlem
Nu är det spännande saker på gång här....

Har just talat med US om en smärre ändring i min awardbokning till SYD nu i januari.
Surfade runt efter lite awardplatser julaftonsnatten eftersom jag inte kunde somna och hittade då något som jultomten haft i säcken och lagt under min gran. :)
Så idag bestämde jag mig och slog en signal till US. Samtalet var i princip färdigt - då dog telefonlinjen... :mad:
Ringde upp på nytt och tog mig igenom alltihop en gång till. Men de hade då ingen som kunde ta ombokningsavgiften, så nu får jag ringa imorgon och fixa det. I alla fall ser det ut som om den enda platsen som fanns på det aktuella flyget nu är tagen och då av mig, får jag sannerligen hoppas.
Om det går som jag vill så kommer jag att komma fram till SYD 3 dagar senare än vad jag planerade från början, men det gör i så fall ingenting - det är ju semester.

Rapporterar vidare imorgon om den här bravaden lyckas och vad den i så fall innebär för trevligheter. :)
 

rob74

Medlem
Då kan jag härmed bekräfta att jag bokat om utresan på min Australienbiljett som var med LH och TG: ARN-FRA-BKK-SYD till att istället bli med SK, NH, TG: ARN-LHR-NRT-BKK-SYD!

Fick ett ryck och kollade platstillgången på julafton, så det var ju verkligen "rena julafton"... :)
Ringde i morse och fick biljetterat ändringen. Inga problem med att behålla hemresan vid ombiljettering.
Kostade $150 samt 277 SEK extra för att jag åker via LHR. Inget att hetsa upp sig över med tanke på vad som väntar. Totalt blev skatterna för hela resan 1.693 SEK.
Och då får jag alltså sitta och trivas i ANA's First Square i ca 12 timmar! :cool:
Det tog ca 20 min i telefon att få allt klart, så jag var först lite rädd att de skulle upptäcka att de tagit 40k miles för lite från början, men icke. Det var mest för att de skulle räkna om skatterna.
Ringde därefter till ANA i England för att boka stol. En trevlig japansk kvinna upplyste mig om att det är US som ska meddela ANA önskemål om gång- eller fönsterplats. Förklarade då att US hade bett mig ringa ANA. Efter en stund så hade hon seatat mig på 2A. Fick även NH's bokningsreferens, men kommer inte åt bokningen med den. När jag hade bokat med EuroBonus så kunde jag seata mig direkt på ANA's hemsida, men detta funkar inte med US-bokningar.

20130106 / ARN-LHR / SK1527 / Business
20130107 / LHR-NRT / NH202 / First / B777-300ER
20130108 / NRT-BKK / TG677 / First / A380
20130109 / BKK-SYD / TG475 / First / B747
Destination
20130210 / SYD-BKK / TG472 / First / B747
Stopover
20130213 / BKK-FRA / TG920 / First / A380
20130214 / FRA-ARN / LH800 / Business

Kan inte säga nog hur mycket jag ser fram emot detta!!!


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

EDIT: Bara nu inte det är nåt sjabbel med valutan - på mailet står skatterna spec:ade i SEK, men på min US-profil står det i $... Bäst att kolla Amex de närmaste dagarna. :rolleyes:
 
Last edited:

rob74

Medlem
Fick även NH's bokningsreferens, men kommer inte åt bokningen med den. När jag hade bokat med EuroBonus så kunde jag seata mig direkt på ANA's hemsida, men detta funkar inte med US-bokningar.

Lyckades gå in på NH-bokningen. Det slog mig att mina två förnamn kunde vara ihopskrivna som ett enda namn och visst var det så.
Dock hade inte US-agenten den unika bokningskoden för NH utan hänvisade till Amadeuskoden för SK och LH, men där dök ingen NH-flight upp.
Skickade även mail till Thai om att reservera platser, men fick tillbaka att jag skulle kontakta min resebyrå. Med vändande post förklarade jag att US hänvisar till respektive flygbolag. Fick senare under dagen ett mail om att de såg att så var fallet och de har nu seatat mig där jag hade önskat.
 

Swisser

Medlem
Vilket flyt och vilken fin julklapp du hittade under granen!
Det blir intressant att höra hur det var att flyga first class med NH:s B777-300ER samt med TG:s nya A380.
Hoppas du får en verkligt trevlig resa och att det blir så bra som du förväntar dig.
 

rob74

Medlem
Så du betalade alltså 110k USDM miles för det här? :)

Grattis, jätte bra gjort!

Tack! :)
Jo, den sitter inte helt fel...

Vilket flyt och vilken fin julklapp du hittade under granen!
Det blir intressant att höra hur det var att flyga first class med NH:s B777-300ER samt med TG:s nya A380.
Hoppas du får en verkligt trevlig resa och att det blir så bra som du förväntar dig.

Tack! Det hoppas jag också. :)

Jag började svettas rejält när jag upptäckte platstillgången på NH. Var dock tvungen att kolla upp att det skulle funka i hela ledet och att jag kunde komma fram 3 dagar senare än planerat.

Ska bli spännande som jämförelse med då jag flög MUC-NRT med NH i 2011. Då var det med den gamla F-konfigurationen. Sjukt bra och min absoluta favorit hittills!!!
A380 med TG blir också spännande att testa på två olika sträckor.
 

charlesswe

Medlem
In other news!

Jag lyckades precis omboka min mor som ska down under från Montreal via Frankfurt och Bangkok...

Det blir nya LH F på 747 ORD-FRA och vidare med TG A380 F! Lyckades övertyga agenten att sälja "manuellt"!
 
Last edited:
20130106 / ARN-LHR / SK1527 / Business
20130107 / LHR-NRT / NH202 / First / B777-300ER
20130108 / NRT-BKK / TG677 / First / A380
20130109 / BKK-SYD / TG475 / First / B747
Destination
20130210 / SYD-BKK / TG472 / First / B747
Stopover
20130213 / BKK-FRA / TG920 / First / A380
20130214 / FRA-ARN / LH800 / Business

Haha, grymt! Nu känns inte min "direktflight" i F till SYD lika fet :)

Ska börja kolla tillgänglighet via NRT/ICN nu :D
 
Hur kollar ni tillgänglighet på ANA? Jag hittar ingenting på Expertflyer / Awardtravelr. Kollar ANA och får upp detta:

Skärmavbild 2012-12-29 kl. 16.32.10.jpg

Vad är chansen att Waitlist clearar när man testar boka? Vill ju inte ändra en befintlig bokning utan att få den confirmed...
 
Toppen