Sitter och tittar på resa i början på nästa år till Taipei samt Tokyo och tänkte försöka få ihop något med USDM.
Första dilemmat är väl om man ska vänta till 14 dagar innan utresa för att ha möjlighet att boka LH A380 i F eller om man ska boka nu på en gång där man har hittat tillgång på alla flighter. Hemresan känns ganska klar i routing om ingen har något mycket bättre förslag.
Utresa alternativ 1 (boka nu)
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
ARN-FRA SK/LH C
FRA-BKK TG923 B777 F (leasad från Jet Airways?)
BKK-HKG TG600 A380 F
HKG-TPE TG608 A330 C
Utresa alternativ 2 (boka 14 dagar innan)
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
ARN-FRA SK/LH C
FRA-PEK LH720 A380 F
PEK-PVG CA1831 B777 F
PVG-TPE CA195 A340 F
Hemresa
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
TPE-NRT NH1084 B777C
-STOPOVER-
NRT-ICN OZ101 B747 F
ICN-FRA OZ541 B747 F
FRA-ARN SK/LH C
Finns det något problem i routingen på hemvägen? Kommer de räkna detta som backtracking eller är det inom gränserna? Kanske behövs lite agentroulette? Finns ju ingen F mellan TPE-ICN, kan man använda det som argument för att flyga via NRT?
Fördelen med att boka LH F är ju tillgång till FCT i FRA, men risken är väl att vissa andra flighter på resan inte har tillgänglighet i C/F kort inpå. Är det någon som har lite info om historiskt hur ofta som det blir LH F tillgängliga via USDM 14 dagar innan?