Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (oneworld)

Dr. Miles

Expert
Undrar jag med.... Australien känns som ett spännande val...

För er information, det är bara British Airways och Qantas som har First class kabin till/från Oceanien.
Cathay Pacific, Japan Airlines, Malaysia Airlines och Qatar Airways flyger också dit men inte har First class kabin på de flygplanen som används till/från Oceanien.
 

mmatsie

Medlem
För er information, det är bara British Airways och Qantas som har First class kabin till/från Oceanien.
Cathay Pacific, Japan Airlines, Malaysia Airlines och Qatar Airways flyger också dit men inte har First class kabin på de flygplanen som används till/från Oceanien.

Någon som har koll på hur den generella tillgängligheten ser ut på dessa F-linjer genom USDM?
 

Dr. Miles

Expert
Ett annat seriöst problem inom oneworld (och även inom Skyteam) är att det inte finns något riktigt bra verktyg som man kan söka bonusresor.
Hos Star Alliance finns det ANA som har ypperligt bra onlinesökning.
 

Dr. Miles

Expert
Någon som har koll på hur den generella tillgängligheten ser ut på dessa F-linjer genom USDM?
När det gäller Cathay Pacifics First class, de tenderar att de börjar att släppa flera First class award ungefär 7 dagar före avgång.

Screenshot20140412_2.png


Dålig tillgänglighet på bonusresor från Australien överhuvudtaget, oavsett resklass.
Katastrofalt dålig är det inte även om det ont om tillgänglighet på populära avresedatumen.

Screenshot20140412_3.png

Du kan inte se Malaysia Airlines awardplatser med Qantas webbsida än men det bör kunna boka deras flighter också.
 

staff

Medlem
Allt är ju relativt så klart, och sanningen är att tillgängligheten har ökat markant på QF sedan deras partnerskap med Emirates inleddes.
 

MartinH

Medlem
Hej!
Är det nån som har erfarenhet av att boka One World award med Dividend Miles? Jag har pratat med flera agenter dom sista dagarna och det verkar som dom har problem med att söka i sina system? Jag använder mig av KVS och jag utgår från att vad KVS visar är korrekt, eller?
Alla agenter ser BA och CX tillgång, men sen blir det tuffare...nån kunde se QR när dom andra inte kunde, nån kunde se en JL flight, men inte en annan JL flight etc. Tillsammans har dom sett alla segment som jag vill ha, men inte en agent kan se alla samtidigt... Vad göra? Är det bara att fortsätta ringa? Eller kan man tipsa dom om att söka på annat sätt? I KVS t.ex. så kan man ju söka One World på flera sätt.
 
Toppen