US Airways Choice Seat

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Mr Carter, 13 Oktober 2011.

1. Mr Carter

Mr Carter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag flög med US Airways för en månad sedan blev jag seatad på mittplatserna, först i en B737 och sedan i en A320 (ekonomiklass). Blev lite förvånad eftersom jag alltid tidigare fått gång (som ligger i min profil hos resebyrån). Ingen större fara, jag checkar in online och ändrar detta tänkte jag. Men se det gick inte om man inte betalade USD 16.00 per sträcka :mad: US har tydligen börjat med "choice seat", och som jag uppfattade det då så är det sätena vid fönster eller gång alternativt med bättre benutrymme. Reser en hel del inrikes (oftast i ekonomi) i USA och jag har aldrig gillat US och detta gör ju inte att jag tycker om de mer nu :( Tyvärr, för min del, är det ofta US som har de bästa förbindelserna dit jag flyger. Kom att tänka på detta när jag läste tråden om "UA economy plus". Jag är EBG så ingen förmån vad gäller flighter med US när det kommer till platser/extra benutrymme, såvida det inte går att ordna vid gate :confused:

2. Min erfarenhet med US är att bli gratis uppgraderad till First helt utan anledning (jag klagade inte) vid incheckning som EBG.

3. Mr Carter

Mr Carter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då har du bättre upplevelser med US än mig. Jag har egentligen inte haft någon nytta av mitt EBG mer än att få gå ombord i första omgången.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!