Senaste nytt

US Airways Buy Miles Mystery Bonus Event Mars 2013

jumbooze

Medlem
Känns som man ska ha en blandad kompott av miles "på banken"

Jag kommer nog köpa innan de stänger erbjudandet denna gången + hålla tummarna på LifeMiles & UA för att få lite flexibilitet i bokningsmöjligheter för att utnyttja sweet spots typ NRT-PPT.

Samt kunna utnyttja one-way bokningar utan SAS 10% straff.
 
Last edited:

Magino

Medlem
LifeMiles är ju möjligt att boka LX/LH F så känns ju bättre på det viset.

Går det verkligen att boka LX F med LifeMiles? jag har inte sett några platser när jag letat och vad jag läst på FT har ingen bokat det den senast tiden heller.

Ett stort problem med LifeMiles är att de inte är lika flexibla med hur man reser och sjukt jobbiga att boka med. Det är ju inte alltid man vill resa den där rutten som kommer upp när man söker på deras hemsida. Sen kan man ju inte blanda kabin klasser och därför inte starta en resa i första klass från Sverige.
 
Går det verkligen att boka LX F med LifeMiles? jag har inte sett några platser när jag letat och vad jag läst på FT har ingen bokat det den senast tiden heller.

Ett stort problem med LifeMiles är att de inte är lika flexibla med hur man reser och sjukt jobbiga att boka med. Det är ju inte alltid man vill resa den där rutten som kommer upp när man söker på deras hemsida. Sen kan man ju inte blanda kabin klasser och därför inte starta en resa i första klass från Sverige.

Jag har sett LX F på LifeMiles hemsida, till Montreal vill jag minnas att jag kollade.
Var cirka 3-4 veckor sedan.

LifeMiles kan säkerligen vara jobbiga att boka med när det kommer till telefonbokning men om man bara ska åka FRA-LAX / LAX-FRA tex så är det väldigt simpel internetbokning imo.

Det dåliga är som sagt att man inte kan blanda kabiner på internetbokning, annars hade det varit perfekt. :)
 
Last edited:

Magino

Medlem
Jag har sett LX F på LifeMiles hemsida, till Montreal vill jag minnas att jag kollade.
Var cirka 3-4 veckor sedan.

Trevligt det gillar vi. hoppas LX öppna upp fler platser och erbjuder alla Star Alliance bolag tillgång till dessa.

LifeMiles kan säkerligen vara jobbiga att boka med när det kommer till telefonbokning men om man bara ska åka FRA-LAX / LAX-FRA tex så är det väldigt simpel internetbokning imo.

Absolut så länge man bara vill göra direkt flyg så fungerar hemsidan perfekt. Med det är ju det som är så kul med USDM att man kan göra några trevliga 23h stopp på vägen :)
 

NotRyan

Medlem
Absolut så länge man bara vill göra direkt flyg så fungerar hemsidan perfekt. Med det är ju det som är så kul med USDM att man kan göra några trevliga 23h stopp på vägen :)

Plus att du dessutom kan göra en stopover alt. en enkel open-jaw.

Mvh
/NotRyan
 

rodstrom

Medlem
Någon mer än jag som har problem att logga in just nu?

We're sorry

An error occurred while attempting to log you in. Please try again. If you continue to receive this message, call 800-327-7810 for assistance.


Reference code: EIZOQT45S2RQQN45Q1MGIQJZ (1.5.170501.170665)
Occurred: 3/6/2013 1:00:31 AM
 

bhen

Medlem
Bra jämförelse. Kan väl tilläggas också att om man är intresserad av lustiga routingar och besöka flera platser så ökar värdet för Dividend Miles, med tanke på Stop-over och upp till 8 legs. Sällan business-erbjudanden som tillåter det väl.

/b


Priset är alltså ca 12.000kr för 100.000 miles.

Det motsvarar ca 18.000kr för en First Class resa till Australien som exempel - bra värde (Thai tar 95.000kr).
First Class till Japan/Hong Kong kostar 100.000 miles och då är värdet fortfarande bra (ANA tar över 70.000kr).

Men till exempelvis Sydostasien (säg Bangkok) är det 90.000 miles i Business Class och det blir 10.800kr plus skatter vid bokningen. Med tanke på hur svårt det kan vara att hitta tillgänglighet och kampanjpriserna som finns just nu (Turkish Business Class till BKK för 12.000kr) är det inte otroligt. Vi får inte längre välja LH och LX i First Class.
 
Toppen