Senaste nytt

Upprörda känslor vid övervikt på Arlanda - polis tillkallad

Jonas C

Medlem
Brukar alltid checka in T-3 när diskarna har öppnat, så än så länge har jag inte råkat ut för dessa spektakel. Boardingen kan vara en hit and miss dock. Ibland följer de priority boarding till punkt och pricka, medan det råder totalt kaos andra gånger. Vid ett tillfälle blev jag till och med utskälld av en snubbe under priority boarding för att han tyckte jag såg för ung ut :p
 

Dr. Miles

Expert
Inte bara Turkish Airlines, det hände likadant även när jag flög med Pegasus Airlines.
Folk hade "för" mycket bagage med sig och vissa hade klar övervikt (de kunde knappt lyfta upp väskorna från vagnen till bandet).
Det blev tjafs var annan passagerare och check in agenten skickade dem som hade för många kolli/övervikt av bagage till biljettkontoret.
Några av dem vägrade lämna check in området så stämning var inte fridfullt om jag säger lite diplomatiskt...
 

Agö

Medlem
Pegasus Airlines incheckning på Kastrup (flygning till Istanbul SAW) är ett minne för livet. Det var burar med djur, flyttkartoger, IKEA-påsar, de största resväskorna jag sett, möbler osv. Mycket underhållande. Det hade dock varit mer underhållande om jag och mitt sällskap inte hamnat sist i kön (trots att vi var där två timmar före avgång, dvs. när incheckning öppnade).
 

AABack2ARN

Medlem
Var det inte två Pegasus-plan som krockade med varandra på Arlanda? Eller rättare sagt vingarna hade närkontakt med varandra?
 
Toppen