Fredrik
Medlem
Vad skiljer menar du?
Vet du mer än vad som står i artikeln? Mycket av informationen verkar komma från Sven-Erik Olsson som inte ens var på plats.
Du har aldrig studerat Turkish incheckningskö, eller hur?
Vad skiljer menar du?
Vet du mer än vad som står i artikeln? Mycket av informationen verkar komma från Sven-Erik Olsson som inte ens var på plats.
Fast även om man tycker bolaget är fyrkantigt som tillåter 2x23 kg men inte 27 kg är det ju rent ut sagt dumt att komma till flygplatsen med 27kg och sen bli arg om man får betala övervikt.I vissa fall kan man dock uppfatta bagagereglerna hos vissa flygbolag som fyrkantiga. Exempelvis om man har bokat en biljett som tillåter 2x23 (+ eventuell status som ger ytterligare bagagemängd) väskor, och man checkar in en väska som visar sig väga 27kg. Då skulle jag nog bli lite sur ifall de tvingar mig betala övervikt trots att biljetten tillåter en högre bagagemängd.
Likaså kan bagageregler vara lite krångliga ibland beroende på vem som har ställt ut biljetten. Jag reste på en BMI-award till Cairo för tre år sedan på SAS och EgyptAir. Bägge bolag tillät 2x32kg i Business Class + en extra väska som Star Gold. Döm dock till min förvåning när jag dök upp vid incheckningen och fick veta att biljetten jag reste på bara tillät 30kg (+20kg som Star Gold) och att flygbolagens regler i detta fall var irrelevanta. Efter lite diskussioner slapp jag betala övervikten på 5kg för mina tre väskor, men det var minst sagt irriterande då flygbolagen själva tillät 96kg.
Du har aldrig studerat Turkish incheckningskö, eller hur?
Ironin är att TK efterföljer priority boarding betydligt bättre än SAS gör. Hård kontroll av boardingkortet vid gatenTurkish Airlines incheckning på Arlanda (och boarding) är inte riktigt som att flyga SAS
Det har jag inte, upplys mig.
Det har jag inte, upplys mig.