Senaste nytt

Upplevelser med Aegean Airlines

Kanske jag har missar detta, vad betalade du för biljetten?
Normalpris är runt 2000 kr
Någon som vet när checkin öppnar i Stockholm/Arlanda för Aegean?

Håller på och tvekar på om jag skall ta med en incheckad väska då jag skall vara borta ett par dagar. Problemet är att jag flyger upp på separat biljett och har lite mer än 4 timmar mellan flygen. Då jag flyger med Norwegian och det är separata biljetter så känns det inte heller som de kommer vilja checka in väskan hela vägen, men tänkte iaf fråga på Landvetter. Går det så löser ju sig allt!
Det går nog inte. Incheck var öppet vid 11 när jag kom och skulle med flighten 12.45, så bagageinlämningen öppnar antagligen 2-3 timmar innan.
 

Juraj

Medlem
Jag flög nyss med Aegean från Arlanda till Aten och vidare till London. Innan resan läste jag någonstans om att man i business class får egen transport om man råkar ut för bussgate i Aten, men tog det inte för givet. Jag landade i Aten, det blev bussgate. Jag kommer ut först (jag var den enda passageraren i business) och ser två stora bussar till min besvikelse då jag förväntade mig en bil eller skåpbil ifall man fick egen transport till terminalen. Så jag kommer in i bussen och blir mentalt redo för en lång väntan tills bussen skulle blir full. Men bussen stänger dörren och åker iväg :-D. Väldigt oekonomiskt, men samtidigt väldigt spännande.


P1030428.JPG
 

palmen

Moderator
Jag flög nyss med Aegean från Arlanda till Aten och vidare till London. Innan resan läste jag någonstans om att man i business class får egen transport om man råkar ut för bussgate i Aten, men tog det inte för givet. Jag landade i Aten, det blev bussgate. Jag kommer ut först (jag var den enda passageraren i business) och ser två stora bussar till min besvikelse då jag förväntade mig en bil eller skåpbil ifall man fick egen transport till terminalen. Så jag kommer in i bussen och blir mentalt redo för en lång väntan tills bussen skulle blir full. Men bussen stänger dörren och åker iväg :-D. Väldigt oekonomiskt, men samtidigt väldigt spännande.


Visa bifogad bild 58571
Samma sak har hänt mig varje gång i Aten, väldigt smidigt.
 
Toppen