Senaste nytt

Upplevelser med Aegean Airlines

Flying Finn

Medlem
I fall någon har vouchers för C med A3 som går ut snart, så jag kunde kanske ha intresse för dem. Har inte ännu räknat ut hur smort det går att haja in 20 000 mil, men 4 flyg med A3 har jag nog tid för. Är inte ännu säker på när jag hinner påbörja min stora mileage run för en tur i F, så i.o.f.s. så kunde jag ju garantera guld med *A under tiden. Har ju mina award miles kvar på M+B.
 

Juraj

Medlem
Flög nyss 6 gånger med Aegean, vara 2 gånger var i business. Det var lite blandade erfarenheter.

Positivt:
- en perfekt flygning i business från Arlanda till Aten, det var bara fem passagerare varav bara frugan och jag var vakna så vi fick purserns uppmärksamhet hela tiden (vi var nästan tvungna att testa olika sorters fika :-D), bra mat och fika
- de hade särskilda checkin-diskar för familjer i Larnaca (rent generellt var de jätteduktiga med småbarn)

Negativt:
- fick inte checka in på Larnaca tidigare än två timmar före avgång då de inte ville ta emot bagaget innan dess
- absolut ingen prioboarding på Arlanda (det är visserligen inte Aegean- utan Menzies-personal som sköte detta, men i alla fall)
- loungen i Aten brukar vara ganska full, har dåligt utbud av mat och luktar rök (tur att Lufthansas lounge ligger precis bredvid)
- min Turkish elite status visades inte en enda gång på boardingkorten (det löste sig med att visa kortet men det är en aning mer struligt)
- fick betala för en extra väska (det är inget negativt i sig och helt enligt deras regler, men jag hade hoppats att de skulle visa lite goodwill)
 

palmen

Moderator
Besättningen gick precis på flighten till Athen från ARN. Redan innan dess är det två köer med 100 pers som väntar... Får se om det blir någon prioboarding. De skötte det perfekt förra veckan trots köer
 

palmen

Moderator
Funkade fint. Passengers traveling in business class can now board. Alla står blixt stilla förutom 5-6 personer som boardar.
 

palmen

Moderator
Lite intressant att sista paret som gick på försökte en self upgrade till business. "Vi är sist på och platserna här längst framme är lediga, det är väl ok att vi tar dom". De såg väldigt förvånade ut när de hänvisade till sina platser och förstod inte varför de blev nekade en plats längst fram.

Vatten, juice eller mousserande erbjöds nu precis innan takeoff. Nästa rapport kommer tidigast i Athen.
 

palmen

Moderator
Framme i Athen och tar lufthansa loungen den här gången. Lite halvtråkigt utbud på mat men bra öl och whisky.

Resan ner flöt på bra. Halvvägs genom flygningen började de mota bort alla bakom gardinen som ville använda främre toan.
När vi väl kommit till gaten blir det buss, vi 4 i Business fick egen buss, väldigt smidigt.

DSC_1974.JPG

DSC_1975.JPG
 
Toppen