Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

PiBo

Medlem
Boarding Lufthansa Economy MUC-ARN onsdag 30/7 och, rassel rassel, ut kommer nya trevliga boardingkort för Business på rad 1 istället för två spridda platser på raderna twentysomething som Lufthansa tidigare hostat fram. Kändes ändå som ett litet plåster på såret för det extra dygn vi pga åskovädret över Frankfurt tvingades spendera på FLR, FRA, hotellnatt och sen MUC. Vid sådana tillfällen är det gott att ha *A Gold och tillgång till en Senator Lounge. En puss till Lufthansadamen i loungen på FRA som slet sitt hår för att trolla fram en någorlunda vettig connection hem för oss, trots det kaos som rådde.
 
Boarding Lufthansa Economy MUC-ARN onsdag 30/7 och, rassel rassel, ut kommer nya trevliga boardingkort för Business på rad 1 istället för två spridda platser på raderna twentysomething som Lufthansa tidigare hostat fram. Kändes ändå som ett litet plåster på såret för det extra dygn vi pga åskovädret över Frankfurt tvingades spendera på FLR, FRA, hotellnatt och sen MUC. Vid sådana tillfällen är det gott att ha *A Gold och tillgång till en Senator Lounge. En puss till Lufthansadamen i loungen på FRA som slet sitt hår för att trolla fram en någorlunda vettig connection hem för oss, trots det kaos som rådde.
Dejligt med et lille plaster på såret efter hvad der lyder som en langtrukken omgang!

Dine oplevelser fra loungen i Frankfurt passer måske også heri: Lufthansa Group (inkl. Swiss, Austrian, Brussels Airlines) - det här gjorde Ni bra! | BusinessClass.dk
 

simulacra

Medlem
Jag blev uppgraderad när jag flög med Qatar mellan Doha och bangkok för ett tag sen, tyvärr så fick jag "bara" sätet och inte maten eller poängen, men det var sjukt nice. Sen dess är man förstörd, det blev inte bättre när jag flög tillbaka hem och hamnade vid 3 spädbarn på samma rad som tyckte att det var en bra idé att gråta ikapp.

Ännu värre var att de placerat strömdelen till IFE:n på insidan av stolsbenen vid fönsterplats på 787:an så man satt helt snett under 6 timmar och fick strålande värk ut i armen. Top tip, om ni får muskelsmärtor som känns i armen, säg inget om var smärtan sitter om ni ber kabinpersonalen om en smärtstillande, smärta i armen kan betyda hjärtinfarkt och de blev väldigt tvekande till att ge mig ngt alls tills jag förklarade att det var muskelvärk. :)
 

maba

Medlem
Jag blev uppgraderad när jag flög med Qatar mellan Doha och bangkok för ett tag sen, tyvärr så fick jag "bara" sätet och inte maten eller poängen, men det var sjukt nice. Sen dess är man förstörd, det blev inte bättre när jag flög tillbaka hem och hamnade vid 3 spädbarn på samma rad som tyckte att det var en bra idé att gråta ikapp.

Ännu värre var att de placerat strömdelen till IFE:n på insidan av stolsbenen vid fönsterplats på 787:an så man satt helt snett under 6 timmar och fick strålande värk ut i armen. Top tip, om ni får muskelsmärtor som känns i armen, säg inget om var smärtan sitter om ni ber kabinpersonalen om en smärtstillande, smärta i armen kan betyda hjärtinfarkt och de blev väldigt tvekande till att ge mig ngt alls tills jag förklarade att det var muskelvärk. :)

Att du inte får poängen vid en uppgradering det har jag full förståelse för, däremot att du inte får maten det kan jag inte förstå överhuvudtaget. Hur löste de detta, menar du att de kom in med ekonomimat till er som satt i businessclass eller fick ni ingen mat alls? Tycker att om de uppgraderar så ska även maten ingå annars kan de lika gärna strunta i att uppgradera.
 

simulacra

Medlem
Att du inte får poängen vid en uppgradering det har jag full förståelse för, däremot att du inte får maten det kan jag inte förstå överhuvudtaget. Hur löste de detta, menar du att de kom in med ekonomimat till er som satt i businessclass eller fick ni ingen mat alls? Tycker att om de uppgraderar så ska även maten ingå annars kan de lika gärna strunta i att uppgradera.

Jag har ingen större erfarenhet av business så jag vet inte riktigt vad som ingår i businessmat, de kom och lämnade av individuella brickor men jag tog ingen större notis huruvida maten jag fick var annorlunda mot vad som delades ut till andra. Överlag kändes det som att ganska många hade blivit uppgraderade. Maten kom från pentryt framtill och besticken var plastbestick och maten var foliepackad.

Jag har stålmage så jag bryr mig inte så oerhört mkt om vad som serveras, jag kan iofs räkna antalet tillfällen som jag gillat maten på flygplan på ena handens pekfinger men det beror nog mer på att jag inte är ett större fan av mkt av det som kallas "fin" mat.

För min del så är stolen och utrymmet samt avsaknaden av fulla människor, loungeaccess och skrikande barn orsaken till att jag vill ta mig in till business, champagne och stålbestick gör varken till eller från. Men vem vet hur det kommer att kännas i framtiden. :)
 

David

Medlem
Det finns ju ev en begränsad mängd mat lastad så jag kan förstå att de inte har mat till en full kabin ifall de har sålt en mindre del. Lite lustigt på hemmabasen men det var även så när jag råkade ut för samma sak.

Till mig sa de när jag instant-uppgraderade på Air Berlin long haul att det inte fanns Business-mat och drog av €50 från uppgraderingspriset. Dock fick jag ändå de rätter jag ville ha, vilket kanske hade att göra med en hel del andra pax som inte åt utan sov direkt.
 

nilsson

Medlem
Jag har varit med om att hela lower deck business med KLM användes som economy-kabin på en överbokad flight till USA. Economy-kuddar, economy-filtar, tomt i tidningshyllorna, inga krämer och tvålar på toaletten.
 

pep

Medlem
Jeg har ved flere op-up's frivilligt afstået fra bz-class maden, da jeg ved det ofte er akilleshælen for at få en opgradering.
 

Bernie

Medlem
Flygbolag: SAS
Rutt: Stockholm - New York
Ursprungskabin: SAS Go
Uppgraderad kabin: SAS Plus
Antal passagerare: 1
När: 25 juli
Status hos något flygbolags bonusprogram: SAS EuroBonus Gold

Flygbolag: SAS
Rutt: Chicago - Stockholm
Ursprungskabin: SAS Go
Uppgraderad kabin: SAS Plus
Antal passagerare: 1
När: 9 augusti
Status hos något flygbolags bonusprogram: SAS EuroBonus Gold

Tänkte att jag skulle "Optiontowna" båda flighterna, men hann aldrig. Sen tänkte jag uppgradera båda för poäng på plats till business, men nöjde mig med Plus på båda sträckorna istället. :)
 

jumbooze

Medlem
Flygbolag: SAS
Rutt: Stockholm - New York
Ursprungskabin: SAS Go
Uppgraderad kabin: SAS Plus
Antal passagerare: 1
När: 25 juli
Status hos något flygbolags bonusprogram: SAS EuroBonus Gold

Flygbolag: SAS
Rutt: Chicago - Stockholm
Ursprungskabin: SAS Go
Uppgraderad kabin: SAS Plus
Antal passagerare: 1
När: 9 augusti
Status hos något flygbolags bonusprogram: SAS EuroBonus Gold

Tänkte att jag skulle "Optiontowna" båda flighterna, men hann aldrig. Sen tänkte jag uppgradera båda för poäng på plats till business, men nöjde mig med Plus på båda sträckorna istället. :)
Hej, gjorde du en poänguppgradering eller fick du en gratis uppgradering till plus pga av ditt EBG?
 
Toppen