Senaste nytt

Uppgraderingsfrågor på British Airways

Homer

Medlem
Erbjudanden att uppgradera AA med kontanter får du från AA, jag har fått dem via e-post om
det erbjuds på annat sätt vet jag inte.
(Du kommer åt AA segmenten på AA:s hemsida med AA:s bokningsnummer som du ofta kan få från
Checkmytrip annars från BA)

JFK-LAX bokat i klass Y,B eller H kan du uppgradera med Avios, men det gör du via BA
på telefon. (om det är A321 så är det fin Business Class Airbus A321T )
 
Erbjudanden att uppgradera AA med kontanter får du från AA, jag har fått dem via e-post om
det erbjuds på annat sätt vet jag inte.
(Du kommer åt AA segmenten på AA:s hemsida med AA:s bokningsnummer som du ofta kan få från
Checkmytrip annars från BA)

JFK-LAX bokat i klass Y,B eller H kan du uppgradera med Avios, men det gör du via BA
på telefon. (om det är A321 så är det fin Business Class Airbus A321T )
Om det går att uppgradera AA segment får jag BaEc tierpoints då eller bara för economybiljetten?

Jjfk lax är bokad i Y , kostar det att ändra om man ringer BA? Även här vill jag vid ev ändring ha tierpoints, det är viktigare för mig än själva stolen går inte det nöjer jag mig min ekonomi, är det möjligt få det vid köp med pengar eller avios(helst, men det kanske man aldrig får på något flyg om man använder avios? )
 

Senator

Moderator
Flera TP får du enbart om du betalar cash tror jag. Om biljetten är utställt av BA samt du har BA flygnummer på JFK-LAX borde det gå att uppgradera till Business med Avios i mån av plats. Ett tips är att kolla på AA.com eller BA.com har tillgängliga bonusplatser i affärsklass på din flight innan du ringer. Annars är det ett lönlöst samtal..
 
Toppen