Uppgraderingsfrågor på British Airways

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av MrBonusHunter, 13 Maj 2015.

1. MrBonusHunter

MrBonusHunter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har lite British Airways uppgraderingsfrågor

1) om man uppgraderar på flygplatsen får man tierpoints efter nya bokningen?
    2) om jag har en British Airways flygning som I USA trafikeras av American Airlines men British Airways kod, kan jag uppgradera ett sådant flyg via American Airlines med mina American Airlines poäng och får jag Högre British Airways tierpoints då?
    3) Kan man uppgradera via British Airways hemsida när en flygning utförs av American Airlines?
    4) Om jag uppgraderar en resa via avios får jag tierpoints precis som om jag betalt med pengar?

Dessutom dum fråga
    Får man tierpoints/avios på resa bokad med avios eller bonusresa?

2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Är dåligt insatt i British Airways/American Airlines och dersa bonusprogram.
    Men du kommer mig veterligen inte få TP eller avios för en bonusresa.

3. nissefalk

nissefalk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kollade detta med British Airways för ett tag sedan, bara om man betalar med pengar för en uppgradering får man Avios och Tier points för uppgraderade klassen

4. 1 - Ja, om du uppgraderar för pengar
    2 - Nej, när du uppgraderar med poäng får du för ursprunglig bokningsklass
    3 - Nej, du får ringa American Airlines och kolla med dem om det är möjligt
    4 - Nej

Se 4 - Nej inga avios och TPs på en resa bokad med poäng

Kricka, MrBonusHunter och nissefalk gillar detta.
  5. Homer

Homer Medlem

Uppgradera vilket bolag?
    Övriga frågor handlar om att uppgradera American Airlines.
    Uppgradera American Airlines online med pengar ger inga extra poäng/miles såvitt jag vet
    så då borde samma sak gälla (om det går?) att uppgradera American Airlines för pengar på flygplatsen.

Däremot Ja för British Airways, om det är för pengar.

MrBonusHunter gillar detta.
  6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag håller helt med @Homer här.

7. MrBonusHunter

MrBonusHunter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lite ny på British Airways / American Airlines fronten. Om jag ska flyga ett British Airways kodat flyg som flygs av american airlines i USA så kan jag inte uppgradera min economy (full) till business/first via American Airlines( kollar jag på min bokning på British Airways sida så säger den att jag inte kan uppgradera där utan måste kontakta American Airlines)
    Jag är på jakt efter British Airways tierpoints men då kan jag inte uppgradera med pengar eller mina American Airlines miles som jag har?

8. MrBonusHunter

MrBonusHunter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flygningen är den som du Homer tipsade mig om tidigare
    Dublin-jfk-lax TR premium economy med british airways, men alla flyg inom USA trafikeras av American Airlines

9. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du tittar på en resa där det ingår ett direktflyg mellan Dublin och New York (dvs utan byte i London) är det flyget utfört av American Airlines och det finns inte Premium Economy ombord eftersom American Airlines inte har den produkten. De har Main Cabin Extra men det är inte att jämföra med Premium Economy.

agehall gillar detta.
  10. MrBonusHunter

MrBonusHunter Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min resa är
    Dub-lhr British Airways
    Lhr -jfk British Airways premium economy
    Jfk-lax Operated by American Airlines economy med British Airways flightcode(det är denna jag vill uppgradera till business eller first om möjligt, går det?)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!