Uppgraderingsfråga - uppgradera till Lufthansa first class bokat med United Airlines

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av NotRyan, 15 September 2012.

  1. NotRyan

    NotRyan Medlem

    Hej!

    Jag vet inte om detta är rätt forum, men IC-resan är i alla fall tänkt att ske på Lufthansa-metall

    Jag har eventuellt en resa Stockholm-New York-Toronto t.o.r framför mig, tänkte mig att resa via FRA, och att boka i D-klass på ett UA-pris med DFFSEW (pga priset, UA är några tusen billigare än Lufthansa). Då måste jag alltså resa på en UA-codeshare på Lufthansa:

    THE FARE COMPONENT MUST INCLUDE TRAVEL VIA EACH
    TRANSATLANTIC SECTOR ON
    ONE OR MORE OF THE FOLLOWING
    ANY UA FLIGHT OPERATED BY AC
    ANY UA FLIGHT OPERATED BY Lufthansa
    ANY UA FLIGHT OPERATED BY LX
    ANY UA FLIGHT OPERATED BY OS
    ANY UA FLIGHT OPERATED BY SN
    ANY UA FLIGHT OPERATED BY UA
    ANY UA FLIGHT OPERATED BY VO

    TICKETS MUST BE ISSUED ON THE STOCK OF UA OR Lufthansa.

    Tror ni att det blir problem att uppgradera leggen FRA-JFK/EWR till First (och därmed kunna njuta i FCL/FCT) om jag flyger på UA-nummer?

    Mvh
    /NotRyan
     
  2. Första frågan, är du 100% på att priset för DFFSEW är billigare på UA efter alla avgifter som bränsle är inräknat? Jag tittade precis i den mobila version av ExpertFlyer och ser skillnaden på ca 3000kr som jag gissar är att Lufthansa visar med YQ och att UA utan men jag kan ha fel. Dock visar nästan alla priser i ZFFSEW exakt samma på alla Joint Venture bolag om jag provar via ITA appen, ser inte D-klass där.

    Code share är alltid code share, man vet aldrig. Frågan är väl mer om Lufthansa släpper platser till uppgradering på dina flighter till M&M eller andra program.

    Skulle jag göra detta nu hade jag hellre provat FRA-IAD och sedan IAD-YYZ. Kolla om det finns plats så du kan också testa B748i :)
     
  3. NotRyan

    NotRyan Medlem

    Jag får helt enkelt kolla med resebyrån hur det ser ut med priset, tack för förslaget att åka via IAD....

    En lustig grej är att LH418 visar 744, medan UA8827 visar 74H som förväntat den 29/9 :) Det tråkiga med den flighten är att det finns gott om plats i Z också... :(

    Mvh
    /NotRyan
     
    Last edited: 15 September 2012
  4. Om Lufthansa visar B744 så är det nog så :-( Jag vet inte om AC flyger från JFK, jag har bara åkt från LGA med AC. LGA och EWR vet jag 100% att AC flyger. Jag tror UA kör en kabinsflygplan mellan EWR och YYZ.

    Dock minns jag att B744 mellan FRA och EWR har relativ hög andel med ny F.

    Om du inte väljer den väg hade jag tagit UA69 från ARN i Z och åkte AC från EWR
     
  5. NotRyan

    NotRyan Medlem

    LH418 FRA-IAD skall dock vara en 747-8i förutom tisdagar...

    Om jag väljer via New York istället så blir det antingen ner till FRA kvällen innan och sedan LH400 till JFK (388) och vidare AC från LGA efter någon dag i äpplet eller SK via EWR för att poängmaximera med +25 %.

    Mvh
    /NotRyan
     
    Last edited: 15 September 2012
  6. Ok, då hade jag kört denna om du inte skall iväg en tisdag :)
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×