Senaste nytt

Uppgraderingsbara biljetter hos SAS

jth

Medlem
Jag har provat att boka några resor på sas.se (ej discounted) och sedan knappat in biljettnumret på Optiontown med hittills har jag inte lyckats få någon uppgradering. Har då avbokat biljetten, SAS har ju via webben 24h öppet köp.

Du får alltså inte uppgraderingen med optiontown direkt utan maximalt 6 dagar innan avgång och ibland så sent som 4 timmar innan avgång.
 

Bryant

Medlem
Flyger Arlanda - Trondheim med SK på onsdag. Försökte uppgradera via OT men fick meddelandet att det inte var möjligt. Det är en riktigt billig biljett så det måste innebära att det finns en begränsning gällande bokningsklasser. Nåväl, det blir ju 2 st flighter till på min väg mot EBG :)
 

Ericel

Medlem
Flyger Arlanda - Trondheim med SK på onsdag. Försökte uppgradera via OT men fick meddelandet att det inte var möjligt. Det är en riktigt billig biljett så det måste innebära att det finns en begränsning gällande bokningsklasser. Nåväl, det blir ju 2 st flighter till på min väg mot EBG

http://www.sas.se/sv/erbjudanden/erbjudanden-/Optiontown-uppgradera/

Gäller bara mellan Skandinavien - USA/Asien om jag förstått det rätt.
 

090034208

Medlem
På SAS kan man bara uppgradera på intercont flyg via optiontown. Därför Bryant står det alltid att det ej går. Men flyger ni inom skandinavien/Europa och har möjlighet att välja Blue1 så kan man via optiontown uppgradera alla biljetter. Värt att notera, flyger ni t.ex Arn-Hel med SAS i EExtra så får ni 900 poäng men välja istället Blue1 billiga biljetter och sen uppgradera till Blue1 Premium för 25 euro enkel och få 200 % (1200 poäng) för samma sträcka och samma bokningsklass Y,S,B.
 

Bernie

Medlem
Jag bumpar en gammal tråd - hoppas ok!

Jag är i full fart med att boka ett tiotal resor ARN-CDG och ARN-LHR under 2012. Med ovanstående resonemang, är det då bättre att boka via Blue1 (om man flyger economy) till t ex London och sen försöka uppgradera med OT? Resor med Blue1 kvalificerar väl också till högre EB-nivåer? Finns det några nackdelar, t ex färre EB-poäng? Det är samma priser som på SAS sajt.

Tack!
 

090034208

Medlem
Jag bumpar en gammal tråd - hoppas ok!

Jag är i full fart med att boka ett tiotal resor ARN-CDG och ARN-LHR under 2012. Med ovanstående resonemang, är det då bättre att boka via Blue1 (om man flyger economy) till t ex London och sen försöka uppgradera med OT? Resor med Blue1 kvalificerar väl också till högre EB-nivåer? Finns det några nackdelar, t ex färre EB-poäng? Det är samma priser som på SAS sajt.

Blue1 har slutat att flyga på LHR och CDG! Resor med Blue1 kvalificerar till högre EB-nivå. Om man är bokad i Y,S,B samt förstås businessclass så berättigar det till 200% intjäning(med SAS Y,S,B bara 150%)
 

Bernie

Medlem
Jag bumpar en gammal tråd - hoppas ok!

Jag är i full fart med att boka ett tiotal resor ARN-CDG och ARN-LHR under 2012. Med ovanstående resonemang, är det då bättre att boka via Blue1 (om man flyger economy) till t ex London och sen försöka uppgradera med OT? Resor med Blue1 kvalificerar väl också till högre EB-nivåer? Finns det några nackdelar, t ex färre EB-poäng? Det är samma priser som på SAS sajt.

Blue1 har slutat att flyga på LHR och CDG! Resor med Blue1 kvalificerar till högre EB-nivå. Om man är bokad i Y,S,B samt förstås businessclass så berättigar det till 200% intjäning(med SAS Y,S,B bara 150%)

Tack! Jag försökte precis boka via Blue1, och inser att de givetvis trafikeras av SAS-flighterna. Således borde det vara mer strategiskt att boka via Blue1... :)

EDIT: Inser hur dumt det jag nyss skrev är. Trafikeras flighterna av SAS spelar det ju ingen roll. :)

/Bernie
 
Last edited:
Toppen