Senaste nytt

Uppgraderingar på KLM via online check-in

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Talade precis med vår FB helpdesk och fick följande svar:
Om du betalar för din upgrade med "pengar" har du rätt till miles baserat på Business Class.
Om du betalar för din upgrade med redan intjänade miles stannar du kvar på economy level, alltså miles baserat på din orginalbokning. I det förstnämnda fallet ska du skicka in underlag till Flying Blue som visar att du köpte din upgrade på plats.


Tack för länken. På den sidan står det


Skulle du kunna verifiera ifall detta också inkluderar miles-intjäning för Business Class?
 
Det låter kanon med miles, Karin!
Dock måste säga att det vore ännu bättre om det fanns fasta uppgraderingspriser vid gate eller check-in likt köp av Economy Comfort seating för $110.
 
Last edited:

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Men visst hade det! Men detta är ju något som styrs av andra faktorer och inte liknar Economy Comfort som ju är en permanent produkt. Därav mer på ad hoc basis av naturliga skäl...Men också platser i businessclass kan ju finnas till väldigt förmånliga priser om man är ute i relativt god tid - så jämför alltid, vilket jag är övertygad om att du gör!



Det låter kanon med miles, Karin!
Dock måste säga att det vore ännu bättre om det fanns fasta uppgraderingspriser vid gate eller check-in likt köp av Economy Comfort seating för $70.
 

segra

Medlem
Jag uppgraderade med "rena pengar" i natt. Men fick endast economy miles......

Skärmavbild 2013-11-03 kl. 14.07.34.png

Betalade 289 Euro /person DXB - AMS
 

Homer

Medlem
Jag uppgraderade med "rena pengar" i natt. Men fick endast economy miles......

Visa bifogad bild 21283

Betalade 289 Euro /person DXB - AMS

Tyvärr så är det riktigt
1.2 After you have purchased an upgrade to Business Class for part of your trip, you have the same advantages as any other Business Class passenger for that part of your trip. The baggage allowance and the number of Miles earned will remain the same as stated in your original ticket.
https://www.klm.com/travel/nl_en/pr...ur_seat_on_board/upgrade_terms_conditions.htm
 
Toppen